تحصن‌های برای عدالت خانواده و بستگان زندانیان ادامه دارد

تحصن‌های برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد، در شهر ادامه دارد و خواستار گسترش مبارزه شدند.

تحصن‌های برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد، در شهرهای آمد، مرسین، اِلح، وان و ازمیر ادامه دارد.

در این تحصن‌ها شعارها و‌ پلاکاردهایی برای درود فرستادن به مقاومت زندانیان و محکوم کردن انزوا و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سرداده شدند.

ازمیر

در تحصن شهر ازمیر فهیمه پویراز، مادر سلیمان پویراز اعلام کرد که پسرش تلفنی با او صحبت کرده و به او گفته است: «ما در زندان هستیم. فقط شما می‌توانید مبارزه‌ی ما را که در چهار دیواری است را به گوش همگان برسانید. باید تمامی خلق ما دست به دست هم بدهند و علیه نا عدالتی‌ها فریاد برآورند. اگر متحد شویم، می‌توانیم پیروز شویم.»

وان

در تحصن شهر وان، عبدالله زیدان نامزد ریاست مشترک شهرداری از حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) از بستگان زندانیان و زندانیان شرکت کرده در اعتصاب غذا حمایت کرد و گفت: «مطالبات زندانیان برحق هستند. لازم است فورا اجرا شوند. بیش از ۳ سال است که آقای عبدالله اوجالان در انزوای شدیدی به سر می‌برد. مطالبات زندانیان و مادران پایان این انزوا و آزادی جسمانی آقای اوجالان است.»

مادران در این تحصن به مناسبت ماه رمضان روزه بودند و اعلام کردند تا به هدف خود نرسند، دست از تحصن برنخواهند داشت.

اِلح

افراد زیادی به نمایندگی از احزاب و سازمان‌ها به تحصن شهر اِلح رفتند و شعارهای «ژن، ژیان، آزادی» و «زنده باد مقاومت زندان» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» را سردادند.

مرسین

در تحصن شهر مرسین، امینه ارن عضو مجلس مادران صلح، از کوردهای مقیم اروپا درخواست کرد: «آنهایی ‌که آقای اوجالان را تحویل ترکیه داد، اروپا بود، به همین سبب باید جوانان مقیم اروپا در مقابل کمیته‌ی منع شکنجه (سی‌پی‌تی) تجمع کنند و خواستار مشخص شدن وضعیت آقای اوجالان باشند و در اروپا مبارزه را ارتقاع دهند.»