تجمع «به آزادی رای بده» در استانبول ادامه یافت

تجمع «به آزادی رای بده» که در استانبول با هدف پایان دادن به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد راه‌اندازی شده بود، این هفته نیز ادامه یافت.

چیچک اوتلو نماینده پارلمانی حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) استانبول نیز در تجمعی که توسط انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان در مرمره (MATUHAY-DER) و بستگان زندانیان برگزار شده بود، شرکت و از آن حمایت کرد.

در تجمعی که در مقابل زندان بسته زنان باکرکوی برگزار شد، بنری با مضمون «برای شکستن صلح و انزوای اجتماعی به آزادی رای بده» باز شد، بستگان زندانیان نیز پیش‌بند‌هایی که روی آن نوشته شده بود «به آزادی رای بده» بر تن داشتند. نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان‌های مردم‌نهاد و بسیاری از شهروندان نیز در این تجمع شرکت کردند.

فینجان آکمان، یکی از بستگان زندانی که برای اولین بار در این تجمع سخنرانی کرد، به مشکلاتی که پسرش یعقوب آکمان در زندان به سر می‌برد، توجه کرد و گفت: «پسرم را به دلیل شرکت در اعتصاب غذا ۱۱ روز در سلول انفرادی نگه داشتند و حق تماس تلفنی او به مدت ۲ ماه ممنوع شد. پسرم مشکل سلامتی دارد اما با وجود این فشارها همچنان به اعتصابش ادامه می‌دهد. ما این وضعیت را قبول نداریم.»

چیچک اوتلو، نماینده پارلمانی دم پارتی استانبول در سخنرانی خود به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه کرد و گفت: «نزدیک به ۴ سال است که از وضعیت رهبر یک خلق اطلاعی دریافت نمی‌شود. این وضعیت در کدام کشور و در چه دوره‌ای رخ داده است؟ ما استدلال می‌کنیم که اگر می‌خواهیم برای مسئله کورد راه‌حلی پیدا کنیم، باید این انزوا پایان یابد و مذاکرات با آقای اوجالان آغاز شود. برای پایان دادن به فقر و بیکاری در این کشور و پایان دادن به سیاست‌های اشغالگری در کوردستان، باید دروازه امرالی باز شود. ما مبارزه خود را تا پایان یافتن انزوا و شنیدن صدای عبدالله اوجالان ادامه خواهیم داد.»

چیچک اوتلو ضمن انتقاد از اینکه در ازای آزادی عاملان قتل‌عام سیواس، با بهانه‌های بی‌پایه از آزادی زندانیان کورد جلوگیری شد، گفت: «ما می‌خواهیم همه زندانیان بیمار آزاد شوند.»

این تجمع با تحصن شرکت‌کنندگان ادامه یافت. در این تجمع شعارهای «زنده باد مقاومت زندان‌ها»، «زندانیان سیاسی افتخار ما هستند»، «انزوا جنایت علیه بشریت است» و «کرامت انسانی شکنجه را شکست خواهد داد» سر داده شد. این تجمع با تشویق و سر دادن شعار به پایان رسید.