تجمع نمایندگان حزب دمکراتیك خلق‌ها در محکومیت وحشیگری دولت ترکیه

گروه نمایندگان پارلمانی حزب دمکراتیك خلق‌ها یک کنفرانس خبری در رابطه با سالگرد کشتارهای بی‌رحمانه ۶ سال پیش در نواحی باکور در محل پارلمان ترکیه برگزار کرد.

شش سال پیش به دنبال اعلام خودمدیریتی در چندین شهر شمال کوردستان، ارتش ترکیه با توپ و تانک به این شهرها حمله کرد. طبق گزارش سازمان ملل، دستکم دو هزار غیرنظامی در جریان نبردهایی که ماه‌ها به طول انجامید قتل‌عام شدند.

در سالگرد آغاز آن وقایع خونین، گروه نمایندگان پارلمانی ه.د.پ طی تجمع در سالن کنفرانس پارلمان در آنکارا اعلام کردند جنایات رخ داده هرگز فراموش نمی‌شوند.

گلستان کلیچ کوچ‌ییگیت سخنگوی نمایندگان ه.د.پ از جمله به سوزاندن زنده زنده ده‌ها شهروند زخمی که در زیر زمین خانه ها پناه گرفته بودند اشاره کرد. نظامیان ترکیه با ریختن بنزین، این مجروحین کورد که همچنین از تشنگی و گرسنگی در زیر زمین رنج می‌بردند را آتش زدند.

او همچنین به دایه اینان، یک مادر کورد در سلوپی اشاره کرد که پس از قتل توسط نظامیان ترکیه تا روزها پیکر بی‌جان او را در خیابان نگه داشتند و اجازه خاکسپاری او را به فرزندانش ندادند.

نمایندگان ه.د.پ همچنین تصاویری از سه فعال زن به اسامی سوه دمیر، پاکیزه نایر و فاطمه اویار در دست گرفته بودند. این سه توسط نظامیان ترکیه تیرباران شدند.