تکین یولداش: هدف ه‌ب‌د‌ه در سال نهم مبارزه، پیروزی است

تکین یولداش، عضو کمیته اجرایی ه‌ب‌د‌ه در سخنرانی خود به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس جنبش گفت: «هدف ما این است که نهمین سال مبارزه را به سال پیروزی تبدیل کنیم.»

تکین یولداش به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس جنبش انقلابی متحد خلق‌ها(ه‌ب‌د‌ه) صحبت کرد. یولداش گفت: «به عنوان جنبش انقلابی متحد خلق‌ها، در ۱۲ مارس ۲۰۱۶، تاسیس خود را در مناطق حفاظتی مدیا اعلام کردیم. تاسیس ه‌ب‌د‌ه نیز توسط مبارزان ما در منطقه غازی استانبول اعلام شد. این 8 سال، سالهایی هستند که در آن هزینه‌های زیادی در عرصه مبارزات مردمی انقلاب متحد پرداخته شده است، رفقای پیشرو ما جاودانه شده‌اند، ما در عرصه‌ها و مناصب مهم مبارزه قرار گرفته‌ایم و هزینه‌های زیادی برای پیشرفت پرداخته‌ایم. از این نظر، ه‌ب‌د‌ه یک جنبش با اهمیت تاریخی برای طبقه کارگر ترکیه، زحمت‌کشان، کوردها، جوانان و زنان است.»

مثل روز اول مصمم و باورمند...

 تکین یولداش، عضو کمیته اجرایی ه‌ب‌د‌ه ادامه داد: «این جنبش بر ریشه‌های تاریخی خود تکیه دارد و بر سنت مبارزه دنیزها، ماهیرها، ابراهیمها و وحدت انقلاب در ترکیه و کوردستان استوار است. سازماندهی ه‌ب‌د‌ه و حمایت از آن در واقع به معنای حمایت از جنبش ترکیه و انقلاب کوردستان و مبارزه انقلابی متحد است. امروز بیش از هر زمان دیگری طبقه کارگر، زحمت‌کشان، زنان و جوانان ترکیه به مبارزه انقلابی متحد و پرچم انقلاب متحد نیاز دارند. انواع حملات و فشارهای فاشیسم نمی‌تواند مانع مبارزه ما برای انقلاب متحد شود. در ۸ سال گذشته، ه‌ب‌د‌ه پرچم انقلاب متحد را در همه عرصه‌های مبارزه، از کوه‌های کوردستان تا کوه‌های دریای سیاه، کوه‌های درسیم، از کلان‌شهرهای ترکیه تا زندان‌ها به اهتزاز درآورده است. امروز هم این عزم ما مانند روز اول با پشتکار و فداکاری ادامه دارد.»

هدف ما از بین بردن فاشیسم، به دست آوردن آزادی است

 هدف اصلی ما شکست حملات فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ، حملات اشغالگرانه به کوردستان و سیاست استثمار و فشار بر مردم ترکیه است. در نهمین سال مبارزه، هدف ما «نابودی فاشیسم، به دست آوردن آزادی» است. ما با اراده انقلاب متحد، قلعه ظلم و ستم و فاشیسم حزب عدالت و توسعه را شکست خواهیم داد. ما امروز به گریلاهایمان که در کوهستان می‌جنگند، به مبارزانمان که عملیات‌های شبه نظامی را در شهرها سازماندهی می‌کنند، به رفقایمان در زندان و به همه رفقایمان در همه میدان‌های مبارزه درود می‌فرستیم.

سال پیروزی

 هدف ما این است که نهمین سال مبارزه را به سال پیروزی جنبش انقلابی متحد خلق‌ها تبدیل کنیم. از این حیث وظیفه اصلی ما این است که عملیات‌های ه‌ب‌د‌ه را در همه مناطقی که هستیم افزایش دهیم، پرچم ه‌ب‌د‌ه را برافراشته و با این عزم بر مبارزه انقلاب متحد پافشاری کنیم. صدای آزادی کارگران، زحمت‌کشان، جوانان، زنان و خلق کورد توسط فاشیسم خاموش نخواهد شد. حضور ه‌ب‌د‌ه یک کابوس برای فاشیسم خواهد بود. جنبش متحد انقلابی ما در تاریخ هشت ساله مبارزات خود وحدت مهمی ایجاد کرده است. در همان زمان، رفاقت و همرامی مهمی بوجود آمده است. مبارزات اولاش بایراکتاراوغلو، اولاش آدالی، باران سرحد، دلال آمد، نوبار اوزانیان و بسیاری دیگر از رفقا در مبارزه مشترک، یکی شدند. به این معنا، سنت مبارزاتی مشترک انقلاب متحد و اراده انقلاب متحد را پایه‌گذاری کرد. بر این اساس وعده ما به رفقای جاودانه مان این است که در نهمین سال مبارزه از آرمان‌های آنان صیانت کرده و پرچم انقلاب متحد را به قوی‌ترین شکل ممکن برافراشته و فاشیسم را نابود کرده و آزادی را به دست آوریم.

در برابر فاشیسم، من از خلق و جوانان خود می‌خواهم که به مبارزات انقلاب متحد بپیوندند، خود را در صفوف ه‌ب‌د‌ه سازماندهی کنند و خواهان پاسخگویی باشند.