تلاش سخنگوی ناجا برای توجیه گلوله باران یک زن توسط پلیس احواز

به دنبال آنکه پلیس احواز یک زن جوان را به قتل رساند و آنرا شلیک اشتباهی اعلام کرد، سخنگوی نیروی انتظامی ایران این اتفاقات را معمول عنوان کرد.

نهم مهرماه امسال بود که در پی تیراندازی مأموران پلیس احواز یک زن جوان بنام ساناز محمدیان که با همسر و فرزندش در یک خودروی سواری بود مورد اصابت گلوله گرفت و جانش را از دست داد.

پلیس احواز در آنزمان اعلام کرد این خودروی سواری به اشتباه به جای خودروی سارقان هدف شلیک قرار گرفته است.

مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی بعد از گذشت بیش از یک ماه و نیم از این واقعه تلخ، سعی در توجیه آن کرده و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: "در کار پلیسی و بحث تعقیب‌وگریز این اتفاقات معمول است."

سخنگوی ناجا این اتفاق را امری معمول می‌داند اما میلاد محمدیان، همسر زن جوانی که در احواز کشته شد با بیان آنکه حتی وقتی از آن روز حرف می‌زند حالش بد می‌شود، گفته در سوگ همسرش و کودک سه ساله‌ای که بی‌مادر شد نشسته است.

او به خبرگزاری ایلنا گفته در روز حادثه، یک مأمور نیروی انتظامی از خودرو پیاده شد، اسلحه کلاشینکف را از دست سربازش گرفت و بدون هیچ تذکری از فاصله ٧٠ الی ٨٠ سانتی متری به شیشه عقب خودروی‌شان شلیک کرد. سه گلوله به سر الناز محمدیان شلیک شد.

میلاد محمدیان در مورد توضیح نیروی انتظامی که گفته دنبال خودروی سارقان بود گفته کجای دنیا سارق مسلح با زن و بچه به سرقت می‌رود؟ حتی اگر قاتل هم بودم باید به لاستیک خودرو شلیک می‌کردند نه اینکه به طرف ما شلیک می‌کردند.