تشکل‌های جوانان ازمیر به دستگیری‌ها اعتراض کردند

تشکل‌های جوانان با شعار «اجازه نمی‌دهیم پیروز شوید» بازداشت و دستگیری‌ها را محکوم نمودند و اعلام کردند، مبارزه را در تمامی شهرها گسترش خواهند داد.

تشکل‌های جوانان ازمیر علیه بازداشت و دستگیری‌های چند روز اخیر راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی پلاکارد «فلسطین از آن ماست، تقسیم از آن ماست، وان از آن ماست، کایپاکایا از آن ماست، بسته نخواهند شد!» حمل شد و شعار «با بازداشت، دستگیری و فشار نمی‌توانید راه را بر ما ببندید»، «زنده باد مبارزات انقلابیون ما»، «زندانیان سیاسی کرامت ما هستند» و «زنده باد مقاومت زندانیان» به طور مستمر سرداده می‌شد.

یوسف متین کاراکایا به نمایندگی از تشکل‌های جوانان سخنرانی کرد و گفت: «در اکثر شهرها به بهانه‌های بی‌اساس کنشگران دستگیر شده‌اند، در دوره‌ای که در سیاست بورژوازی از ‘نرم شدن’ سخن گفته می‌شود، کارگران، زحمتکشان، خلق‌های سرکوب شده و انقلابیون دیده‌اند که ‘نرم شدن’ به چه معناست.»

مبارزات خود را در تمامی شهرها گسترش خواهیم داد

کاراکایا اعلام نمود که سیاست ‘نرم شدن’  برای خلق کورد نیست و به این اشاره نمود، حکومت جز جنگ و بحران هیچ آینده‌ای را برای ملیون‌ها انسان در نظر ندارد. همچنین گفت، امپریالیست‌ها از این اراده‌ی انقلابی وحشت دارند که در گَزی، روژآوا و فلسطین در حال مقاومت هستند و در ادامه‌ی سخنانش گفت، این را بدانید که وضعیت بدی که شما برای انقلابیون، زنان، کارگران، دانش‌آموزان به بار آورده‌اید و هر روز با این سیستم فرسوده آن‌ها را به قتل می‌رسانید، اجازه نخواهیم داد به راحتی آن را ادامه دهید. با گسترش و ترویج مبارزاتمان در تمامی شهرها رفقای خود را آزاد خواهیم نمود.»