تولای حاتم اوغوللاری: باید از تحصن برای عدالت صیانت نمود

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم پارتی به دیدار از تحصن برای عدالت رفت، وی درخواست کرد تا از این فعالیت صیانت صورت بگیرد.

تحصن برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد در شهرهای استانبول و وان و آمد و اِلح و ازمیر با پیشگامی خانواده و بستگان زندانیان و سازمان‌های مدنی ادامه دارد.

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) به دیدار از تحصن برای عدالت شهر استانبول رفت و با تشویق و سردادن شعار مورد استقبال قرار گرفت.

ابتدا یکی از شرکت کنندگان با نام فینجه آکمان گفت: «تا انزوا علیه عبدالله اوجالان رفع نگردد، در این کشور صلح حاصل نخواهد شد. تا زمانی که آقای اوجالان و بستگان ما از زندان آزاد نگردند، از این فعالیت دست برنخواهیم داشت.»

 تولای حاتم اوغوللاری پس از سلام کردن به فعالیت، به اهمیت فعالیت‌ها برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه کرد و گفت: «امروز برای رفع و پایان دادن به سیستم انزوا که در تمام ترکیه پخش شده است، در تمامی شهرها و مناطق کوردستان فعالیت انجام می‌شود. زندانیان تاکید کرده‌اند، پس از انتخابات اعتصاب غذای طولانی مدت را آغاز خواهند کرد. به همین منظور باید گام لازم برداشته شود. ببیند امروز مادران با شعار ‘برای دست‌یابی به عدالت، انزوا را برچینید، برای دست‌یابی به صلح اجتماعی به صدای زندانیان تبدیل شود’ به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. لازم است این توسط تمامی خلق‌های ترکیه به ویژه مادران ترک شنیده شود. امروزه اگر مادری پیکر فرزندش را درون صندوقی دریافت می‌کند و می‌گوید ‘خواستار صلح هستم’، لازم است مادران تمامی سربازها نیز این را بشنوند. زیرا اصرار بر مسئلە کورد، انزوا را تعمیق می‌کند.»

تولای حاتم اوغوللاری تاکید کرد که هدف اصلی فعالیت‌ها، راه‌حل‌ مسالمت‌آمیز برای مسئله‌ی کورد و توقف جنگ و خونریزی است و در ادامه گفت: «مطالبات مادران، خواسته و مطالبه‌ی ما نیز هست. حکومت مجبور است این دوره را مورد ارزیابی قرار دهد. ما به عنوان دَم پارتی می‌گوییم، بیایید با هم انزوا را رفع نماییم و برای راه‌حل‌ مسئله‌ی کورد، موضوع دیالوگ را آغاز نماییم، خلق کورد مدت‌هاست سزاوار این صلح است، بیایید با هم پل صلح را بنیان بگذاریم.»

همچنین در فعالیت شهر ازمیر، فهیمه پویراز مادر دنیز پویراز به کمیته‌ی منع شکنجه (سی‌پی‌تی) اعتراض کرد که به ترکیه آمده و از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در زندان امرالی بازدید نکرده‌اند، از سی‌پی‌تی درخواست کرد به وظیفه‌ی خود عمل نماید و اعلام نمود این بی‌قانونی که علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اجرا می‌شود، بین‌المللی است. در ادامه بر این تاکید کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای صلح و دمکراسی و عدالت مبارزه می‌کند و در این راستا باید رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزاد گردد.