تولای حاتم اوغوللاری: باید سیستم انزوا برچیده و امرالی بسته شود

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم پارتی در تجمع اَسنیورت استانبول به سخنرانی پرداخت و گفت، باید انزوا تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برچیده و امرالی بسته شود.

ده‌ها هزار نفر در تجمع «دمکراسی و آزادی» در استانبول شرکت داشتند.

در این تجمع با شور و اشتیاق پوستر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را برافراشتند، تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی( اعلام کرد که انزوا تمامی جامعه را تحت تأثیر قرار داده است و گفت: «اگر امروزه جوانان مهاجرت می‌کنند، اگر نمی‌توانند با رفقای خود جمع شوند و به فعالیت اجتماعی و فرهنگی بپردازند، باید این را بدانیم که جوانان آزاد نیستند، آن‌ها نیز تحت انزوا هستند.»

تولای حاتم اوغوللاری اعلام کرد که انزوای امرالی مسئله‌ی تمامی خلق‌های ترکیه است و گفت: «آیا انزوای امرالی راه‌حل‌ است؟ این مردم برای رفع انزوای امرالی این‌جا حضور دارند. مسئله‌ی کورد، مسئله‌ی سرزمین و جغرافیای ماست. مسئله‌ی کورد، مسئله‌ی اتنیک است، مسئله‌ی هویت و جایگاه است. مسئله‌ی خاورمیانه و هر چهار بخش کوردستان است.»

تولای حاتم اوغوللاری خواستار حل مسالمت‌آمیز و دمکراتیک مسئله‌ی کورد شد و همچنین گفت: « باید زندان امرالی بسته شود. باید سیستم انزوا در تمامی زمینه‌های زندگی پایان یابد. ما همه با هم می‌توانیم زندگی برابر و مشترکی را ایجاد کرده و آن را بنیان بنهیم.»

سپس به حملات به فلسطین اشاره کرد و اعلام نمود اگر ترکیه مسئله‌ی کورد را حل کرده بود، آن‌گاه فراخوان وی برای مسئله‌ی فلسطین مؤثر می‌شد.