تولای حاتم اوغوللاری: علیه انزوا، راهپیمایی آزادی انجام می‌دهیم

ریاست مشترک دَم پارتی تولای حاتم اوغوللاری به «راهپیمایی بزرگ آزادی» در ۱ فوریه اشاره کرد و گفت: «ما راهپیمایی انجام خواهیم کرد، روشنفکران و نویسندگان و نیروهای دمکراتیک این کشور نیز با ما همراه خواهند بود.»

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) در نشست انجمن مجلس زنان حزبش دستورکارهای کنونی را مورد ارزیابی قرار داد. به این اشاره کرد که مسئله‌ی اصلی در ترکیه، مسئله‌ی کورد است، لازم است به صورت دمکراتیک حل گردد، به انزوا اشاره کرد و گفت: «برای محکومیت این وضعیت زندانیان دست به اعتصاب غذا زدند، برای حمایت از این فعالیت در ترکیه و کوردستان مادران تحصن برای عدالت را انجام می‌دهند، مطالبات آن‌ها شامل حل دمکراتیک مسئله‌ی کورد و رفع انزوای جسمانی آقای اوجالان است.»

 حاتم اوغوللاری در ادامه به «راهپیمایی بزرگ آزادی» برای حل مسئله‌ی کورد و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «این راهپیمایی بزرگی که در ۱ فوریه از دو محور در قَرَص و وان آغاز می‌شود تا ۱۵ فوریه ادامه دارد و هدف این راهپیمایی با اعتصاب غذا یک هدف است. هدف رفع انزوا و حل مسئله‌ی کورد از طریق دمکراتیک است. همچنین در این راهپیمایی با زنان و کارگران تجمع خواهیم کرد. نه تنها ما، بلکه روشنفکران و نویسندگان و نیروهای دمکراتیک با ما در این راهپیمایی همراه خواهند بود.»

حاتم اوغوللاری انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را جنایت علیه بشریت خواند و اعلام کرد به عنوان دَم پارتی خواستار گفتگو و مذاکره هستند.

در ادامه به این اشاره که جنگ و درگیری خاورمیانه و جهان را فراگرفته است، راه‌حل‌ صلح است، ترکیه نیز از این معادله مستثنی نیست، به همین سبب باید به حل مسئله کورد و برقراری صلح در این کشور روی آورد.»