تولای حاتم اوغوللاری: مبارزه راه‌حل‌ را به وجود می‌آورد

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم پارتی در دیدار از تحصن برای عدالت به انزوا و سیاست جنگ در امرالی اعتراض کرد و اعلام نمود راه‌حل از طریق مبارزه حاصل خواهد شد.

تحصن‌های برای عدالت بستگان و خانواده‌ی زندانیان با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد در شهرهای آمد و اِلح و وان و مردین و مرسین و استانبول ادامه دارد. در این تحصن‌ها شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «زنده باد مقاومت زندان» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد، مادران جلیقه‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود «انزوا جنایت علیه بشریت است» را بر تن کردند.

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) به تحصن برای عدالت شهر مرسین رفت که ۱۱۵ روز است ادامه دارد، مریم اربای‌ از مادران صلح به نمایندگی از تحصن‌گران از تولای حاتم اوغوللاری تقدیر و تشکر کرد و درخواست کرد تا همگان برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه بپردازند.

مریم اربای‌ اعلام کرد صلح از طریق رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حاصل خواهد شد، اعلام کرد تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به تحصن ادامه خواهند داد.

تولای حاتم اوغوللاری اعلام کرد تحصن‌های برای عدالت راه را برای راه‌حل مسالمت‌آمیز و دمکراتیک مسئله‌ی کورد و راه‌حل‌ چندین مسئله‌ی خاورمیانه باز می‌کند، دو مسئله‌ی اصلی خاورمیانه مسئله‌ی کورد و مسئله‌ی فلسطین است و در ادامه گفت: «معتقد هستیم که حل مسئله‌ی کورد همزیستی را در این کشور تقویت خواهد کرد و هرکسی بر مبنای شهروندی برابر و با زبان خود می‌تواند خواسته‌ها و اندیشه‌های خود را ابراز نماید.»

تولای حاتم اوغوللاری به نشست مسئولین ترکیه در عراق به عنوان تدارک جنگ توجه کرد و همچنین به اهمیت نوروز امسال و خواسته‌ی خلق کورد برای صلح اشاره نمود و گفت: «اما متاسفانه حکومت از طریق برگزاری نشست و تدارک جنگ پاسخ ما را می‌دهد، دیروز از خواسته‌ی صلح و همزیستی و مبارزه برای خلق‌های فرودست و سرکوب شده در این کشور دست برنداشتیم، امروز نیز نیز از مسئله‌ی صلح دست برنمی‌داریم.

یک بار دیگر به مبارزات شکوهمند مادران گرامی و زنان عزیز درود می‌فرستم، قطعا صلح در این کشور حاصل خواهد شد.»

در تحصن برای عدالت شهر مردین مادر حلیمه گَزَر تاکید کرد که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان، برای آزادی و مقاومت خلق کورد و فرودستان در حال تحصن هستیم.