تولای حاتم‌اوغوللاری: به نان و عدالت نیاز می‌باشد

تولای حاتم‌اوغوللاری رئیس مشترک دم پارتی با کارگران و کشاورزان ناحیه شهزاده‌‌لَر بازدید کرد. وی گفت: «کشور نیازمند نان و عدالت است.»

نان و عدالت

تولای حاتم‌اوغوللاری رئیس مشترک دم پارتی در چارچوب کمپین «نان و عدالت» از کارگران فصلی و کشاورزان در ناحیه شهزاده‌لر مانیسا بازدید کرد. حاتم‌اوغوللاری و هیئت همراهش به میان باغات و کشتزارها رفتند و با کارگران و کشاورزان دیدار و به حرف‌ها و ابراز مشکلات آنها گوش دادند.

حاتم‌اوغوللاری در این بازدید به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت که در چارچوب بازدیدهای «نان و عدالت» با کارگران و کشاورزان کوردستان و ترکیه دیدار و به مشکلات آنها گوش می‌دهند.

کارگران گلایه‌های خود را به هیئت بیان کردند و بزرگترین مشکل خود را مسائل معیشتی عنوان کردند. کارگران اعلام کردند که با دستمزد روزانه ۸۵۰ لیر از صبح تا شب کار می‌کنند و وقتی کارشان تمام شد، نه می‌توانند چیزی بخرند و نه می‌توانند اجاره خانه خود را پرداخت کنند. کارگران گفتند که بیمه ندارند و غذای خود را از خانه می‌آورند.

صاحب مزرعه‌ای هم اعلام کرد که نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند و این وضعیت هم آنها و هم کارگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حاتم‌اوغوللاری نیز صحبت کرد و گفت: «گوشت، شیر و نان گران است و گرسنگی و فقر در ترکیه در حال افزایش است. قبلاً یک نفر می‌توانست به تنهایی کار کند و مخارج خانواده را تامین کند. اما اکنون چنین نیست و حتی کودکان ۱۴ ساله نیز باید کار کنند. کشاورزان خرد نیز در شرایط سختی قرار دارند. محصولاتشان در مزرعه می‌ماند. این در نتیجه توافق بین کارخانه‌ها برای خرید ارزان محصولات کشاورزان است. ما مشکلات کشاورزان، کارگران، زنان و کودکان را مطرح خواهیم کرد. این کشوربه نان و عدالت نیاز دارد. اگر امروز یک بچه ۱۴ ساله مجبور می‌شود که در مزارع کار می‌کند، نمی‌توانیم از عدالت صحبت کنیم. ما برای شنیده شدن شکایات شما مبارزه خواهیم کرد.»

هیئت به این ترتیب سفر خود را به پایان رسانده و راهی ناحیه گلمارمره شد تا در آنجا نیز با کشاورزان بازدید کند.