تولای هاتیم‌اوغلاری‌: باید انزوا در امرالی به پایان برسد

ریاست مشترک کل دم پارتی تولای هاتیم‌اوغلاری گفت‌: ‌«باید در این عید درهای گفتگو باز شود و انزوا در امرالی به پایان برسد.»

عید رمضان

ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی)،‌ تولای هاتیم‌اوغلاری به مناسبت عید رمضان در آدانا با احزاب و خلق دیدار کرده و عید را به آنان تبریک گفت. این مراسم در ساختمان سازماندهی دم پارتی در منطقه آدانا برگزار شد و نماینده احزاب سیاسی و نهادهای مدنی شهر و شهروندان نیز در این مراسم حضور یافتند. هاتیم‌اوغلاری، توجه‌ها را به رهیافت رساندن مسئله کورد معطوف داشت و گفت که می‌کوشند این مسئله را از راه‌های صلح‌طلبانه و دمکراتیک حل کنند.

 هاتیم‌اوغلاری اعلام کرد که آنان برای جلوگیری از خونریزی و به پایان رساندن درد و آلام  مبارزه می‌کنند و توجه‌ها را به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(قله‌های جنگ) آکپ معطوف داشت.

تولای هاتیم‌اوغلاری به قتل‌عام فلسطین هم اشاره کرد و به سیاست‌های جنگ‌افروزانه نارضایتی نشان داد.

تولای هاتیم‌اوغلاری،‌ اظهار داشت که خلق‌ها جنگ نمی‌خواهند و اینچنین گفت‌: ‌‌«خلق ما صلح و آرامش می‌خواهد. خلق‌های ترکیه می‌خواهند چنین برهه‌ای آغاز شود. بدین ترتیب ما در این روز مبارک عید، یکبار دیگر امید خود را به صلح و جلوگیری از خونریزی اعلام می‌داریم. لازم است در این جغرافیا، سلاح‌ها ساکت شوند. ما می‌خواهیم بروی این خاک با صلح و آرامش زندگی کنیم و امیدواریم که هرکس تفکر،‌ باور و هویت خویشتن را بزید. مبارزه و کوشش ما برای نیل این هدف است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

هاتیم‌اوغلاری همچنین گفت‌‌: ‌«به مثابه دم پارتی ما یکبار دیگر عید شما را تبریک می‌گوییم. امیدواریم که این عید سبب صلح و خواهری-برادری خلق‌ها شود. باید در این عید درهای گفتگو باز شود و انزوا در امرالی به پایان برسد. با این احساس و اندیشه من عید را به تمام خلق‌ها تبریک می‌گویم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»