تولای‌حاتم‌اوغوللاری در هاتای با خانواده‌های کشته شدگان دیدار کرد

ریاست‌ مشترک کل دم پارتی تولای‌حاتم‌‌‌اوغوللاری که به مناسبت عید به هاتای رفته بود، با خانواده‌های کشته شدگان دیدار کرد.

دیدارهای عید

ریاست‌ مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) تولا‌ی‌حاتم‌اوغوللاری در چارچوب برنامه عید رمضان به هاتای رفت. تولای‌حاتم‌اوغوللاری و هیئت همراه او در ابتدا با خانواده‌ دانشجوی دانشگاه،‌ علی عصمت کورکماز در محله اکینجی واقع در آنتاکیا که در جریان ‌«کنش‌های گزی‌‌‌» به قتل رسیده‌ بود،‌ دیدار کردند.

مادر کورکماز، امل کورکماز که از ورود هیئت استقابل کرد و خوشحالی خود را از این دیدار بیان داشت، گفت‌: ‌«در این عید ما را تنها نگذاشتید. من از همه تشکر می‌کنم. ما از این همبستگی نیرو‌ می‌گیریم.»

تولای‌حاتم‌اوغوللاری، نیز گفت‌: ‌«ما در منزل خانوداده عصمت علی کورکماز هستیم. معنای مقاومت گزی،‌ با سازماندهی و همبستگی نیرومند با خانواده‌های ما در سراسر ترکیه و جهان بازگو شد. ما هیچگاه یاد شهدای گزی را از یاد فراموش نخواهیم کرد. ما هیچگاه عصمت علی اسماعیل،‌ احمد آتاکان و تمام شهدای گزی را از یاد نبرده و نخواهیم برد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

حاتم‌اوغوللاری و هیئت همراه او سپس با خانواده احمد آتاکان که در زمان کنش گزی به قتل رسید دیدار کردند. همچنین با خانواده‌های خلیل آکسال ‌(مظلوم آکتاش) که در ۱۸ می ۲۰۱۵ در شمال و شرق سوریه در مبارزه برعلیه داعش،‌ حیات خود را از دست داد و اوکان پیرینچ که در حمله داعش برعلیه پرسوس در رحا به قتل رسید، دیدار به عمل آمد و عید به آنان خانواده‌ها تبریک گفته شد.