وکلا به منظور دیدار با رهبر خلق کورد درخواست تازه‌ای ارائه کردند

وکلای دفتر حقوقی سده برای این‌که بتوانند با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که ۳۵ ماه است قادر به ملاقات با موکل خود نشده‌اند، درخواست جدیدی ارائه کردند.

وکلای مؤسسه حقوقی سده راضیه اوزتورک، رِزان ساریجا، فایق اوزگور اَرول و مظلوم دینچ برای ملاقات با موکلان خود رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، عمر حایری کونار، حامیلی یلدیریم و ویسی آکتاش که تحت انزوای مطلق امرالی قرار دارند و ۳۵ ماه است که هیچ اطلاعی از وضعیت آنها ندارند به دفتر دادستانی عمومی بورسا و ریاست موسسه کیفری امرالی درخواست ملاقات دادند.

از انجام ملاقات ممانعت به عمل می‌آید

حق ملاقات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و هر سه زندانی دیگر با خانواده و وکلایشان به بهانه‌ی مجازات ‘انضباطی’ سلب شده است. بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، حداقل ۵ تنبیه انضباطی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و حق ملاقات آن‌ها مسدود گردیده است. علیرغم تمامی درخواست‌ها و تجدید نظرخواهی‌ها، دلایل مجازات‌های انضباطی و تعداد پرونده‌ها به وکلا اطلاع داده نمی‌شود.

در نتیجه‌ی درخواست‌های وکلای دفتر حقوقی سده بە دادگاه اجرای بورسا، دادگاه اعلام کرد که در ۱۸ اوت ۲۰۲۱ به مدت ۳ ماه، در ۳ فوریه ۲۰۲۲ به مدت ۳ ماه، در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۲ به مدت سه ماه و در ۹ سپتامبر ۲۰۲۲ به مدت سه ماه مجازات انظباتی در نظر گرفته شده است.

وکلا در ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۳ این درخواست را ارائه کرده و دادگاه در ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۳ پاسخ آن‌ها را داده بود. دادگاه بدون ذکر تاریخ اعلام کرد که ۳ ماه مجازات انضباطی در نظر گرفته شده است. وکلا آخرین بار در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ به منظور ملاقات خانواده‌ها درخواست دادند، دادستان کل در ۱۳ اکتبر به این درخواست پاسخ داد و اعلام کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سایر زندانیان به ۳ ماه مجازات انضباطی محکوم شده‌اند.