وزیر به وعدە‌های خود عمل نکرد، امینه شن‌یاشار تحصن خود را سر گرفت

به سبب این‌که وزیر دادگستری به وعدە‌های خود عمل نکرد، امینه شن‌یاشار یکی از نمادهای تحصن عدالت‌خواهی اعلام کرد، بار دیگر تحص عدالت‌خواهی خود را از سر خواهد گرفت.

فامیل و محافظان، ابراهیم خلیل یلدز‌، نماینده‌ی پارلمانی پیشین حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ) در رحا، در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در شهرک پیرسوس واقع در رحا، به خانواده‌ی شن‌یاشار حمله کردند، در این حمله همسر و دو پسر امینه شن‌یاشار به قتل رسیدند. امینه شن‌یاشار و پسرش فرید شن‌یاشار نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) از ۹ مارس ۲۰۲۱ اقدام به «تحصن عدالت‌خواهی» در مقابل دادگاه رحا کردند و برای مدتی نیز تحصن خود را به مقابل وزارت دادگستری در آنکارا منتقل کردند. بر اساس قول وزیر، این خانواده در تحصن خود وقفه‌ای ایجاد کردند. اما پس از آن‌که وزیر به وعده‌های خود عمل نکرد، این خانواده تصمیم گرفتند تحصن عدالت‌خواهی خود را بار دیگر آغاز نمایند.

به این مناسبت خانواده‌ی شن‌یاشار در پارلمان به سخنرانی پرداختند، فرید شن‌یاشار به تحصن عدالت‌خواهی و وعده‌ی وزیر مبنی بر این‌که «صبر کنید»، مادرش تصمیم به عمل جراحی گرفت و وقفه‌ای در این تحصن ایجاد کند. اما ۵ ماه است که هیچ تغییر مثبتی رخ نداده و برعکس حق تماس تلفنی هر هفته‌ یک بار با برادرش فاضل شن‌یاشار به دو هفته یک بار کاهش یافتە است.

شن‌یاشار اظهار داشت که به همین دلایل به همراه مادرش تصمیم گرفته‌اند در ۵۰مین روز به تحصن خود در مقابل وزارت دادگستری ادامه دهند. در ادامه شن‌یاشار گفت: «امروز به همراه مادرم در مقابل وزارت دادگستری افطار خواهیم کرد. عدالتی که مادرم به دنبال آن است، برای همگان است، این عدالت روزی برای همگان لازم خواهد بود. در این دوره از مبارزه‌ی حق‌طلبانه‌ی مادر صیانت خواهیم کرد و به این ناعدالتی پایان می‌دهیم.»