عید نوروز در بریتانیا به کارزار آزادی برای عبدالله اوجالان تقدیم شد

عید نوروز امسال در بریتانیا از ۱۷ الی ۲۴ مارس در چندین شهر از جمله، لندن و لیورپول و اکستر و برایتون با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» برگزار می‌شود.

عید نوروز امسال در بریتانیا از ۱۷ الی ۲۴ مارس در چندین شهر از جمله، لندن و لیورپول و اکستر و برایتون با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» برگزار می‌شود.

تدارکات برگزاری مراسم نوروز در شهر لندن به اتمام رسیده است، انتظار می‌رود ۱۷ مارس در پارک فینسبوری لندن مراسم باشکوه نوروز برگزار شود، سیاستمدار کورد احمد یلدرم و همچنین هنرمندانی از جمله هوزان دینو‌ و بصر‌ شاهین و نجم‌الدین غلامی و گروه زلال و مروان شان شرکت نمایند.

انتظار می‌رود به رسم سال‌های قبل، جنبش جوانان انقلابی در بریتانیا عصر روز ۲۰ مارس مراسم باشکوهی را با برافروختن آتش و انجام پایکوبی برگزار نماید. قرار است هنرمندانی از جمله روتیندا‌ و سونا آلان و میر سرحد و گروه زلال شرکت نمایند.

در ۱۹ مارس نیز در لیورپول با پیشگامی مجلس خلق کورد مراسمی برگزار شود و هنرمندانی از جمله بصر‌ شاهین و نجم‌الدین غلامی و سیپان خلات و و مروان شان و میر سرحد شرکت نمایند.

همچنین در ادینبورگ مراسمی دسته‌جمعی با حضور هنرمندان روتیندا‌ و گروه چهار و گروه دنگی‌ ژیان، گروه روژآوا و مروان شان برگزار خواهد شد.

در ۱۸ مارس در اکستر و در ۲۲ مارس در برایتان و شیفیلد مراسم نوروز برگزار خواهد شد. سعید سوروچ و آسو کمالی رؤسای مشترک مجلس خلق کورد در بریتانیا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرات (ANF) به این اشاره کردند که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۵۲ سال قبل در روز نوروز اولین گام خود را برداشت و گفتند: «این روز با پیشگامی عبدالله اوجالان و براساس جوهر مبارزه به عنوان ‘جشن رستاخیز و جشن آزادی’ گرامی داشته می‌شود.»

رؤسای مشترک اعلام کردند قصد دارند با شعار کارزار بین‌المللی «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» مقاومت علیه سیاست انزوا و نسل‌کشی را در میادین سیاسی و اجتماعی به سطح بالایی ارتقاع دهند.

همچنین رؤسای مشترک اعلام کردند که نوروز امسال بریتانیا را به کارزار بین‌المللی ۱۰ اکتبر تقدیم می‌کنند و گفتند: «نوروز ۲۰۲۴، به نوروز آزادی رهبر آپو و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد تبدیل خواهد شد، نوروز مبارک باد.»