زندانی اوغور تاش‌دَویرَن: همه باید در این روند جای خود را بگیرند

اوغور تاش‌دَویرَن، یکی از زندانیان شرکت‌کننده در اعتصاب غذا در زندان‌ها برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه حل سیاسی دموکراتیک برای مسئله کوردها، گفت: «این مهم است که همه در این روند جای خود را بگیرند.»

اوغور تاش‌دَویرَن در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۵ زمانیکه دولت تحت مقررات منع آمد و شد در حال اعمال وحشت بود در منطقه کَربوران (دارگِچیت) مردین دستگیر شد و شش بار به حبس ابد محکوم شد.

زندانی تاش‌دَویرَن در چارچوب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برا مسئله کورد» در اعتصاب غذا شرکت کرد.

تاش‌دَویرَن، که همچنان در زندان نوع اس ماناوگات زندانی است، در تماس تلفنی هفتگی خود با خانواده‌اش گفت: «تا زمانی که اعتصابمان به هدف خود نرسد، دست بر نخواهیم داشت. مهم است که همه در این روند جای خود را بگیرند.»

اوغور تاش‌دَویرَن با تاکید بر اینکه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مستقل از توطئه بین‌المللی در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ نیست، گفت:

«انزوای مطلقی که ۲۵ سال است بر رهبر آپو تعمیق و تحمیل شده اخلاقی، انسانی و قانونی نیست. ترکیه در اجرای این سیاست‌ها از قدرت‌های بین‌المللی قدرت می‌گیرد. انزوای شدیدی که بر رهبر آپو تحمیل شده است با سیاست‌های انکار و نابودی علیه کوردها مرتبط است. ما به عنوان زندانیان سیاسی در زندان‌ها، کمپین را برای افشای این سیاست‌ها مهم می‌دانیم. مشارکت در این کمپین را مسئله‌ی بقا می‌دانیم.»

تاش‌دَویرَن گفت: «ما آزادی جسمانی رهبر آپو را آزادی خلق کورد، مردم ترکیه و در کل مردم خاورمیانه می‌دانیم. به همین دلیل، همه باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که کمپین به هدف خود می‌رسد. ما به مقاومت رهبر آپو درود می‌فرستیم.»