زندانی که از خانواده‌اش طلب بخشش کرد مورد حمله ۱۵ نگهبان قرار گرفت

سردار بوزکورت اظهار داشت که برادرش عبدالقادر بوزکورت که در زندان شماره ۲ نوع F تکیرداغ است و هفته گذشته در تماسی تلفنی با خانواده‌اش طلب بخشش کرده بود، در هفته جاری مورد حمله ۱۵ نگهبان قرار گرفت و انگشت وی بر اثر این حمله شکسته شد.

حمله به زندانی عبدالقادر بوزکورت

شکنجه زندانی سیاسی عبدالقادر بوزکورت در زندان شماره ۲ نوع F تکیرداغ ادامه دارد. مشخص شد که بوزکورت که یک هفته پیش با خانواده‌اش تماس گرفته و با بیان اینکه او را در سلول قفس مانندی قرار داده و مدفوع به جلویش انداخته‌اند، درخواست بخشش کرده است، این هفته توسط ۱۵ نگهبان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

سردار بوزکورت، برادر عبدالقادر بوزکورت در ارائه اطلاعات به خبرگزاری فرات (ANF) تاکید کرد که جان برادرش در امان نیست و باید فورا از این زندان منتقل شود.

شکنجه در حین تماس تلفنی!

بوزکورت با بیان اینکه برادرش حق دارد هر پنج‌شنبه ساعت ۱۱ تماس بگیرد، اما خاطرنشان کرد که این هفته تماس نگرفته است. بوزکورت با توضیح اینکه بسیار کنجکاو شده و با زندان تماس گرفته است، گفت که پاسخی که دریافت کرده او را بیشتر عصبی کرده است، زیرا اداره زندان اعلام کرده است که برادرش نمی‌خواهد از حق تماس تلفنی‌اش استفاده کند.

«۱۵ نگهبان دو بار حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و انگشت او شکستند»

بوزکورت با یادآوری اینکه برادرش در تماس تلفنی هفته قبل در حال گریه و طلب بخشش بود و اظهار داشت که دیگر طاقت ندارد، گفت: «همانطور که قبلاً هم اشاره کردم در آن تماس تلفنی اظهار داشت که او را در سلولی قفس‌مانند انداخته و مدفوع جلویش انداخته شده است. این هفته منتظر تماس تلفنی بودم تا بفهمم حالش چطور است. اما کسی زنگ نزد. وقتی اداره زندان گفت که نمی‌خواهد از حق تلفن استفاده کند، بیشتر نگران شدم و چون در رحا بودم، بلافاصله وکیل را به زندان معرفی کردم. وکیل پس از خروج از جلسه به من گفت که عبدالقادر دیروز در ساعت‌های ۱۰:۰۰ و ۱۱:۴۵ روز تماس تلفنی دو بار مورد حمله ۱۵ نگهبان قرار گرفته که آثار ضرب و شتم روی کتف و قسمت‌های مختلف بدنش دیده می‌شود و انگشت دست چپش شکسته بود.»

«برادرم در امان نیست، او باید فورا منتقل شود»

بوزکورت با بیان اینکه از برادرش به خاطر اینکه شکنجه در زندان را به بیرون گزارش کرده است انتقام گرفته می‌شود، به این موضوع اشاره کرد که ۱/۵ سال پیش نیز همین اتفاق افتاد و گفت: «حدود یک سال پیش عبدالقادر شاهد ضرب و شتم یک زندانی از سوی نگهبان‌ها بود. و از آنجایی که در دادخواست دوستش که مورد تعرض قرار گرفته بود به عنوان شاهد نشان داده شد، از سوی رئیس زندان فراخوانده شد و برای ارائه شهادت دروغین تحت فشار قرار گرفت، اما او نپذیرفت. بعد خودش هدف این شکنجه‌ها قرار گرفت.»

بوزکورت که در حال آماده شدن برای شکایت کیفری از اداره زندان بود، تاکید کرد که جان برادرش در امان نیست و باید سریعا از این زندان منتقل شود.

بوزکورت با بیان اینکه روز دوشنبه به ملاقات وی می‌رود، خواستار حساسیت در این رابطه شد و با سخنان: «مورد ضرب و شتم قرار دادن ۱ نفر توسط ۱۵ نگهبان یعنی چه؟ آیا اینها انسان نیستند؟» واکنش نشان داد.