زندانیان پرونده پ‌ک‌ک و پاژک خواستار «اتحاد ملی» و «دفاع مشترک» شدند

زندانیان پرونده پ‌ک‌ک و پاژک به مناسب نوروز تمام خلق کورد را فراخواندند که با روح «اتحاد ملی» و «دفاع مشترک» مبارزه کنند و پیروزی را بدست آورند.

به نام زندانیان پرونده حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) و حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک)، دنیز کایا بیانیه‌ای داد و مشخص کرد با اشتیاق، روحیه و باوری معظم به استقبال نوروز می‌روند.

در ابتدای بیانیه نوروز به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، نیروهای گریلا، خلق کورد و خلق‌های ستم‌دیده تبریک گفته شده و در شخص کاوه معاصر مظلوم دوغان، فرمانده گریلا شهید معصوم کورکماز(عگید) و اسمت چارداش که در ۱۴ مارس درنتیجه سیاست‌های کشتار دولت ترکیه در زندان‌ها به شهادت رسیدند، یاد تمامی شهدای مبارزه آزادی را با احترام و قدردانی گرامی داشت.

در این بیانیه گفته شد: «ماه مارس بجز اینکه ماه نوروز جشن مقاومت ملی است در عین‌حال ماه قهرمانی ملی هم می‌باشد. خلق ما به اهمیت تاریخی هر دوی این واقعیات تاریخی واقف است. حقیقتی است که روبه پیش می‌رود و با مقاومت خود پیروز می‌شود. ما نوروز امسال را با مقاومتی گسترده استقبال می‌کنیم که در تاریخ انسانیت دارای جایگاه و معنایی عظیم می‌باشد.

نوروز تصمیم‌گیری برای آزادی و قیامی بزرگ برعلیه بردگی، ظلم و سر تعظیم فرود آوردن است. در مقابل زندگی برده‌گونه و خیانت‌ورزانه، نوروز نشانه اراده آزاد است.»

در این بیانیه اعلام شده که ۲۱ مارس صدای آزادی کوردهاست، باوری و عزم عظیم قیام است و گفته شد: «این صدا امروز با مقاومت رهبر آپو و جنبش پ‌ک‌ک-پاژک جهانی شده است. با رنگ زنان آزاد، با شعار(ژن ژیان آزادی) به آزادی جهانی متحول شد.

ما به نیروهای گریلا درود می‌فرستیم

ما واقعیت شرافتمندانه که در تاریخ ما دارای جایگاهی مهم است، با حقیقت رهبری در طول نیم قرن را که پشت سر گذاشت و با حقیقت پ‌ک‌ک-پاژک را که آفرید بدان ادامه داد، به روشنایی امید برای خلق‌ها مبدل شده است، تخت و تاج تاریکی ظالمان را به زیر می‌کشد و حقیقت اجتماعی الهه‌گان را بنا می‌نهد.

 نیروهای قهرمان گریلا با روح نوروز به  جنگ خود ادامه می‌دهند. گریلا‌های آزادی‌بخش که در عصر نوین مبارزه ضربات سهمگینی به دشمنان وارد می‌آورند و در این اواخر با سیستم پدافند آسمانی نیروهای هوایی دشمن را عملا خنثی و بی‌تاثیر کرده، یکبار دیگر نشان دادند که شکست ناپذیرند. ما سیستم پدافندی آزاد را تبریک می‌گوییم که از طرف مرکز مدافع خلق اعلام گشت.»

در ۳۱ مارس لازم است جوابی درخور داده شود

در ادامه بیانیه به انتخابات محلی ۳۱ مارس اشاره شده و گفته شده است: «به مثابه انقلابیون پ‌ک‌ک و پاژک ما خلق خود و تمامی خلق‌ها را فرامی‌خوانیم که در ۳۱ مارس بر علیه نگرش آک‌پ-م‌ه‌پ قاتل، دزد و استعمارگری کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند جوابی درخور دهند و این را برای خود به عنوان مسئولیتی تاریخی بپندارند.»

لازم است پیشمرگه با گریلا در یک جبهه باشند

در ادامه این بیانیه خلق کورد فراخوانده شد که در برابر حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) که در مناطق حفاظتی مدیا برای ارتش فاشیست ترکیه راه را باز می‌کند، موضعی شدید اتخاد کند و گفته شده است: «برای دفاع از اتحاد ملی و جهانی، برای بنا نهادن کوردستان آزاد و پاکسازی خاک کوردستان از پوتین‌های کثیف استعمارگران، ما نیروهای پیشمرگ را فرامی‌خوانیم که با روح دفاع مشترک در کنار گریلاهای قهرمان در یک جبهه مبارزه کنند و پیروزی را به یقین برسانند.»