زندانیان سیاسی: خیانت قابل قبول نیست

زندانیان پرونده‌ پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم استعمارگر ترکیه با صدور بیانیه‌ای گفتند: "امروز نه تنها خیانت پذیرفته نیست بلکه جلوی آن باید گرفته شود. امروز، روز وحدت کسانی است که با فداکاری از میهنشان در برابر دشمن دفاع می‌کنند."

دنیز کایا به نمایندگی از زندانیان پ.ک.ک و پاژک بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: "ما از خلقمان می‌خواهیم نارضایتی خود را از وضعیتی که دستاورد صد ساله کوردها را نابود و در خدمت دشمنان قرار می‌دهد نشان دهند."

در ادامه بیانیه آمده است:

"قبل از هر چیز، ما از رهبر آپو که ۲۳ سال در جزیره امرالی مقاومتی بی‌نظیر را از خود نشان داده، گریلاهای قهرمان که در برابر سیاست‌های نسل‌کشی دشمن اشغالگر مقاومت می کنند و از مردم و دوستان خود قدردانی می‌کنیم. ما با احترام از شهدای انقلاب کوردستان یاد می‌کنیم و قول می‌دهیم که یاد آنها را گرامی خواهیم داشت.

همانطور که معلوم است ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ از سال ۲۰۱۵ با سیاست نابودی کوردها و از بین بردن دستاوردهای آنان نسل‌کشی را بر علیه کوردها آغاز کرده است. رهبر آپو در خط مقدم و ما به عنوان مردم و جنبش برای حفظ موجودیت خود و تحقق آزادی در امتداد یک خط فداکارانه می‌جنگیم. مقاومت گریلا که در گاره به اوج خود رسید، همچنان در زاپ، متینا و آواشین ضربات سنگینی را به دشمن تحمیل کرده است، و این مقاومت در عین حال امید به پیروزی را به وجود آورده و به سطحی رسیده است که آزادی رهبر آپو قابل دستیابی است.

در این برهه که دشمن در خطوط متینا، آواشین و زاپ متحمل خسارات زیادی شده، پ.د.ک می‌خواهد دشمن را نجات دهد. این رویکرد پ.د.ک قابل قبول نیست و کسی نباید منتظر سکوت ما باشد. این رویکرد هیچ ارتباطی با کورد بودن، ارزش‌های کورد، میهن‌دوستی، اخلاق اجتماعی و وجدان ندارد و اصرار بر این امر به معنای خیانت است.

نه ما و نه مردم ما در هر چهار بخش کوردستان جنگ بین کوردها را قبول نداریم. قبل از اینکه خیلی دیر باشد، برای اینکه شاهد این لحظه تاریک در تاریخ خلقمان نباشیم، پ.د.ک باید موضع روشنی را برای افکار عمومی کوردها ارائه دهد. در غیر این صورت، همانطور که در برابر حملات نابودگرانه دولت ترک مقاومت می‌کنیم، در برابر خیانت نیز مقاومت خواهیم کرد.

ما از مردم خود می‌خواهیم که به خیابان‌ها بیایند و نارضایتی خود را از وضعیتی که دستاورد قرن‌ها را نابود کرده و در خدمت دشمنان مردم کورد است را نشان دهند. نویسندگان، روشنفکران، هنرمندان، سیاستمداران، زنان و جوانان کوردستان باید در ایجاد خط مقاومت پیشگام بوده و موضع روشنی در برابر خیانت بگیرند. مردم ما در جنوب کوردستان نباید چنین فاجعه‌ای را بپذیرند. امروز، روز حمایت از مقاومت کنندگان است، روز، روز نپذیرفتن خیانت است و باید جلوی خیانت گرفته شود."