زندانیان تکیرداغ نقض قوانین را محکوم کردند

زندانیان در زندان تکیرداغ کنشی را علیه نقض حقوق بشر آغاز کردند. گزارش شده است که نگهبانان برای حمله به زندانیان آماده می‌شوند.

بَکر اوزتورک در زندان شماره ۲ تکیرداغ نوع F زندانی می‌باشد. اوزتورک با خانواده خود در دیلوک تلفنی صحبت کرده و از طریق خانواده خود اعلام کرد که حقوق اولیه و اساسی زندانیان پایمال می‌شود.

اوزتورک با بیان اینکه از روز گذشته کنش علیه نقض حقوق بشر را آغاز کرده‌اند، گفت: «شعار می‌دهیم و آرام نمی‌گیریم. نگهبانان در حال آماده‌سازی برای حمله به ما و خاموش کردن کنش ما هستند. همه در بیرون از زندان باید علیه این موضوع موضع بگیرند و صدای ما باشند. نقض حقوق در زندان‌ها هر روز در حال افزایش است.

نظامیان حتی داخل دهان ما را می‌گردند. ما این اعمال علیه بشریت را نمی‌پذیریم. اگر مردم اعتراض نکنند، نگهبانان به ما حمله خواهند کرد. اگر حمله‌ای صورت گیرد، مدیر و دادستان زندان مسئول هستند. مشکلات دیگری نیز در زندان وجود دارد. نگهبانان و سربازان همواره ما را تهدید می‌کنند. زندانیان جرایم خطرناک در سلول‌های نزدیک به ما مستقر شده‌اند. زندانبانان ما را با آن زندانیان تهدید می‌کنند. ممکن است امروز و یا فردا به ما حمله کنند.»