۳۰۰ هزار کودک به دلیل خشونت در هائیتی آواره شدند

بر اساس گزارش یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل، تعداد کودکانی که به دلیل خشونت گروهی در هائیتی آواره شده‌اند، از ماه مارس ۶۰ درصد افزایش یافته است.

خشونت در هائیتی

یونیسف در بیانیه خود اعلام کرد که افزایش از ماه مارس معادل «یک کودک در هر دقیقه» است.

بر اساس این بیانیه، تعداد کودکانی که به دلیل خشونت‌های گروهی در کشور آواره شده‌اند به ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

به عبارت دیگر، بیش از نیمی از ۶۰۰ هزار نفری که به دلیل خشونتی که در کشور به ویژه در پورتو پرنس پایتخت این کشور بومی شده است مجبور به ترک خانه‌های خود شدند، کودکان آواره هستند.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گفت: «فاجعه انسانی که در مقابل چشمان ما آشکار می‌شود، تأثیر مخربی بر کودکان دارد. کودکان آواره به یک محیط امن و محافظتی و حمایت و بودجه بیشتر جامعه بین‌المللی نیاز دارند.»

در این بیانیه آمده است که کودکان و نوجوانان دو برابر بیشتر قربانی خشونت می‌شوند. آنها اغلب مجبور به نقل مکان بدون خانواده می‌شدند، تحصیل را رها می‌کردند و در بسیاری از موارد از حداقل شرایط لازم برای بقا محروم می‌شدند و همچنین مورد تجاوز جنسی، استثمار و آزار قرار می‌گرفتند.

در نتیجه، یونیسف اشاره می‌کند که کودکان به طور فزاینده‌ای به گروه‌های مسلح می‌پیوندند که کشوری را که ۹۰ درصد جمعیت آن در فقر زندگی می‌کنند و سه میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، وحشت‌زده می‌کنند.

راسل گفت: «نیازها و خطرات برای کودکان در هائیتی همچنان در حال افزایش است. همه باید نقشی ایفا کنند تا روند را تغییر دهند و اطمینان حاصل کنند که کودکان به مدرسه باز می‌گردند، ایمن هستند و به خدمات ضروری دسترسی دارند.»

هائیتی، فقیرترین کشور قاره آمریکا، سال‌ها در بحران اقتصادی، سیاسی و امنیتی گرفتار شده است که با خشونت گروه‌هایی که ۸۰ درصد از پایتخت را کنترل می‌کنند، بدتر شده است.

اولین گروه از افسران پلیس کنیا هفته گذشته به عنوان بخشی از یک ماموریت بین‌المللی برای بازگرداندن امنیت در این کشور وارد پورتو پرنس شدند.