۵ کشته در پی حملات هوایی آمریکا در عراق

در حملات ارتش آمریکا به دو منطقه‌ی جنوب بغداد، ۵ میلیشیا از گروهی که به‌عنوان حامی دولت ایران شناخته می‌شوند، کشته شدند.

یک مقام امنیتی عراق که نخواست نام خود را فاش کند، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: « ۵ نفر از گردان‌های حزب‌الله در حمله هوایی در منطقه جرف الصقر کشته شدند.»

گزارش شده که این حمله صبح چهارشنبه انجام گرفته است. یکی از مقامات حشد شعبی وابسته به ارتش عراق نیز همین آمار را به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است.

روز سه‌شنبه نیز یک خودروی متعلق به نظامیان حشد الشعبی در نزدیکی بغداد مورد حمله قرار گرفت. سرویس‌های امنیتی اعلام کردند که "چند نفر کشته شدند".

این حمله در یک وضعیت منطقه‌ای متشنج انجام شد. از ۷ اکتبر که جنگ بین اسرائیل و حماس آغاز شد، نیروهای آمریکایی با موشک و پهپاد مورد حمله قرار گرفته‌اند.

اکثرا گروه مسلح موسوم به «جنبش مقاومت اسلامی عراق» مسئولیت حملات به نیروهای آمریکایی در عراق، باشور کوردستان و سوریه را برعهده گرفته است.

به گفته مقامات نظامی آمریکا، از ماه اکتبر تاکنون، نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه حداقل ۶۶ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند و ۶۲ پرسنل آمریکایی در این حملات زخمی شده‌اند.