«آبیا یالا» از خلق کورد حمایت کرد

نمایندگان آبیا یالا (آمریکای لاتین) اعلام کردند که در مقابل حملات اشغالگران، آنان حامی خلق کوردند و گفتند: «ما با همان عزم و اراده با بی‌عدالتی مبارزه می‌کنیم.»

نمایندگان آبیا یالا (آمریکای لاتین) که در کنفرانس جهانی جوانان در پاریس پایتخت فرانسه شرکت کرده بودند با بیانیه‌ای از خلق کورد حمایت کردند.

نمایندگان آبیا یالا حملات نظامی به کوردستان را محکوم کرده و گفتند: «در این مدت، بمباران شهر دِریک در روژآوا، شنگال و کمپ پناهندگان مخمور باعث خشم شدید ما شد. این حملات چیز جدیدی نیست. روژآوا از سال ۲۰۱۲ به نمونه یک انقلاب اجتماعی، فمنیستی و اکولوژیک مبدل شده است. به این ترتیب روژآوا کمک بزرگی به توسعه یک زندگی همه‌رنگ و دموکراتیک کرده و نشان داد که می‌توان دنیای دیگری ساخت.»

بیانیه به این صورت ادامه یافت:

«شاید برای بسیاری از مردم این مکان‌هایی که در مورد آن صحبت می‌کنیم بسیار دور و عجیب به نظر برسند، اما برای ما این مکان‌ها نمایانگر کشور، سرزمین و کوه‌هایی است که مردم خود را در آنجا سازماندهی کرده‌اند و برای یک زندگی آبرومندانه مبارزه می‌کنند. آنها مانند بسیاری از جنبش‌ها به‌طور جمعی به‌دنبال آینده‌ای عادلانه برای خلق و فرزندان خود هستند و بر این اساس با تبهکاران فاشیست و اسلام‌گرای داعش و همچنین با دولت‌های نسل‌کش این منطقه مانند ترکیه، سوریه، ایران، عراق و اسرائیل روبرویند.

حمایت ما فراتر از مرزهاست

با وجود اینکه هزاران کیلومتر بین ما فاصله است، همدلی و حمایت ما فراتر از مرزها و رنگ‌های ملی است. ما با همان عزم و اراده با بی‌عدالتی مبارزه می‌کنیم. ما در آبیا یالا با نیروهایی روبرو هستیم که می‌خواهند با زور و ظلم ما را نابود کنند. اما مبارزه ما برای استقلال و زندگی باعزت امروز مانند ۵۰۰ سال پیش قوی است.

تنوعات و صدای ما برای حمایت از خلق کورد و جنبش آنها متحد می‌شود. مبارزه آنها به معنای حمایت از حق خودمدیریتی آزاد و استقلال محلی است. روژآوا برای ما نمونه‌ای از مشارکت عینی خلق و مقاومت سیاسی در چهارچوب یک انقلاب واقعی است.

ما بی قید و شرط در کنار خلق کورد هستیم

ما به عنوان خلق، جوامع بومی و باستانی، کشاورزان، مردم آفریقایی الاصل، زنان سیاه و سفید، زنان و افراد کوئیر، افراد تحت ستم و حاشیه‌نشین، شهری و انقلابی، بی‌قید و شرط در کنار خلق کورد و مبارزه آنها علیه نیروهای سرمایه‌داری، مردسالار و سیستم ظالمانه کنونی هستیم. ما معتقدیم که هستی مبتنی بر حفاظت از زادگاه و وطن انسان معنی پیدا می‌کند. در این سرزمین‌ها، ظلم ظالمانه‌ی رژیم‌های ستمگر، حملات نظام سرمایه‌داری که کرامت انسان‌ها را به‌رسمیت نمی‌شناسد، حاکم است. زندگی و طبیعت برای کسب سود بیشتر مورد سوءاستفاده قرار گرفته و سرزمین‌های باستانی و شیوه‌های زندگی اشتراکی ما ویران می‌شود.

در پایان تاکید نموده‌: «ما با تمام قوای خود از خلق کورد، انقلاب روژآوا و تمام کسانی که در راه صیانت از خاک، میهن و حقوق انسانی خود تحت حمله و سرکوب و فشار و زندانند، حمایت می‌کنیم. فریاد هم‌صدایی ما از کوهها و دریاها عبور کرده و خود را به سکوت حاکم بر اتاق زنذان‌ها می‌رساند.»

آبیا یالا که نام سرزمین و قبایل اصیل آمریکای لاتین است، جنبش‌های آن در چندین کشور از جمله مکزیک، کلمبیا، آرژانتین، برزیل، شیلی و پرو فعال است و در راستای خودمدیریتی و کسب حقوق پایمال‌شده‌ی آنان درحال مبارزه است.