آخرین وضعیت غزه و لبنان

در حالی که تعداد کشته شدگان نوار غزه از ۷ اکتبر به ۴۲ هزار نفر رسید، ارتش اسرائیل از کشته شدن ۱۵ نفر از اعضای حزب‌الله در لبنان و ۳ نفر از رهبران حماس در غزه خبر داد. یک مستشار نظامی ایرانی هم در دمشق کشته شد.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان در منطقه فلسطین از آغاز جنگ با اسرائیل نزدیک به یک سال پیش به ۴۱ هزار و ۷۸۸ نفر افزایش یافته است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۹۹ نفر جان باختند و ۹۶ هزار و ۷۹۴ نفر مجروح شدند.

اسرائیل: سه مقام عالی رتبه حماس سه ماه پیش در غزه کشته شدند

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای از کشته شدن سه مقام بلندپایه حماس در سه ماه پیش خبر داد. گفته شد روحی مشتحه، رئیس دولت حماس در نوار غزه، سامح السراج، که تامین کننده امنیت و مسئولیت مالی در دفتر سیاسی و کمیته اجرایی حماس بود و سامی عوده، فرمانده دستگاه امنیتی عمومی حماس، هستند که در حمله مشترک ارتش و اطلاعات اسرائیل کشته شدند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای در شبکه X گفت: «این سه رهبر ارشد حماس در نوار غزه مخفی شده بودند.»

مستشار نظامی ایران در دمشق درگذشت

به گزارش رویترز، یکی از مشاوران سپاه پاسداران ایران پس از مجروح شدن در حمله هوایی اسرائیل به دمشق پایتخت سوریه در روز دوشنبه، جان خود را از دست داد. رسانه‌های دولت ایران این مشاور را مجید دیوانی معرفی کرد اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

رسانه‌های وابسته به دولت دمشق از کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن ۹ غیرنظامی در حمله هوایی روز سه شنبه اسرائیل به دمشق خبر دادند.

حداقل ۹ نفر در بیروت کشته شدند

در حمله اسرائیل به منطقه باشوره در مرکز بیروت در شب چهارشنبه و پنج شنبه دست‌کم ۹ نفر جان خود را از دست دادند. وزارت بهداشت لبنان گزارش داد که ۱۴ نفر نیز زخمی شده‌اند که «چهار نفر از آنها همچنان در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند و ده نفر مرخص شده‌اند.»

۱۵ نفر از اعضای حزب‌الله در حمله روز چهارشنبه کشته شدند

هواپیماهای جنگی متعلق به نیروی هوایی اسرائیل چهارشنبه شب ساختمانی متعلق به حزب‌الله را در منطقه بنت جبل در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

به گفته ارتش اسرائیل، این حمله «هدفمند» با هدف انهدام «سلاح‌های ذخیره شده در ساختمان» و «استفاده شده توسط این سازمان» انجام شده است. در این بیانیه مدعی شد که ۱۵ مبارز حزب‌الله کشته شده‌اند.

حزب‌الله: پیشروی ارتش اسرائیل دفع شد

حزب‌الله روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که تلاش اسرائیل برای پیشروی در امتداد مرز در جنوب لبنان را دفع کرده است، جایی که گفته است ارتش اسرائیل در حال انجام حملات‌ محدود و منطقه‌ای است.

حزب‌الله اعلام کرد که «تلاش نیروهای اسرائیلی برای پیشروی به سمت دروازه فاطمه با آتش توپخانه» روی دیوار سیمانی و سیم‌خارداری در امتداد مرز اسرائیل و لبنان دفع شد.

دستور تخلیه برای ساکنان ۲۵ منطقه در لبنان

اندکی پیش از ساعت ۱۳:۰۰، ارتش اسرائیل اخطارهای تخلیه جدیدی را برای ساکنان ۲۵ شهرک در جنوب لبنان ارسال کرد و از آنها خواست تا به سمت شمال رودخانه آوالی در شمال صیدا حرکت کنند.