آمار جنگ اسرائیل و غزه سنگین می‌شود

در بیست و سومین روز از جنگ اسرائیل و حماس، ارتش اسرائیل به بمباران غزه ادامه می‌دهد. حدود ۸ هزار نفر کشته و بیش از ۴۵۰ مکان دیگر بمباران شدند.

جنگ اسرائیل و حماس در بیست و سومین روز است. ارتش اسرائیل بدون وقفه به بمباران منطقه ادامه می‌دهد. مهمترین اتفاقاتی که در ۲۴ ساعت گذشته افتاد به شرح زیر است:
آمار: وزارت بهداشت حماس اعلام کرد که از آغاز جنگ تا کنون بیش از ۸ هزار نفر در غزه کشته شده‌اند. این وزارتخانه شنبه شب در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه گفت: «تعداد کشته‌های حمله اسرائیل از مرز ۸ هزار نفر گذشت که نیمی از آنها کودک هستند.»
۴۵۰ هدف بمباران شد: ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که «بیش از ۴۵۰ هدف نظامی» را بمباران کرده است. بیان می‌شود که نقاط تصمیم گیری، نقاط رصد و سلاح‌های ضد تانک از جمله این موارد است.
عملیات زمینی: ارتش اسرائیل اعلام کرد یگان‌هایی از زمین نیز در این عملیات شرکت داشتند. از تانک‌ها نیز در عملیات استفاده می‌شود. ارتش اسرائیل شهر غزه و اطراف آن را «منطقه جنگی» اعلام کرده است. گفته شده است که شنبه شب یک سرباز اسرائیلی به شدت مجروح و یک سرباز دیگر نیز به صورت جزئی زخمی شده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شنبه شب اعلام کرد: این کار طولانی و دشوار خواهد بود. نتانیاهو هشدار داد که جنگ «طولانی و دشوار» خواهد بود و هدف آنها از بین بردن حماس است. نخست وزیر اسرائیل گفت ما می‌جنگیم و پیروز می‌شویم. فکر می‌کنم ۹۰ درصد بودجه نظامی حماس از ایران تامین می‌شود. ایران از حماس حمایت کرده و آنها را سازماندهی و هدایت می‌کند.
اسرا : یحیی سینوار رهبر حماس در غزه اعلام کرد که آماده مبادله «همه اسرا» با «همه اسرای فلسطینی» اسیر اسرائیل که در غزه اسیر شده‌اند هستند. نتانیاهو تصریح کرد که اسرائیل از همه فرصت‌ها برای آزادی زندانیان در دست حماس استفاده خواهد کرد. به گفته مقامات اسرائیلی ۲۳۰ نفر در غزه اسیر هستند. تا کنون تنها ۴ زن آزاد شده‌اند.
قطعی اینترنت: در نتیجه بمباران اسرائیل بخش زیادی از شبکه‌های ارتباطی نیز قطع شده است. بنابراین نظارت بر اوضاع منطقه دشوار شده است.
فراخوان: روز شنبه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار اعلام «آتش بس فوری بشر دوستانه» و «آزادی بی قید و شرط زندانیان» شد. جوزپ بورل از دیپلماسی اروپایی گفت: «برای برقراری رابطه با مردم باید در جنگ وقفه ایجاد شود.»