اسرائیل ۴۵۰ "هدف" را بمباران کرد، نهادهای سازمان ملل خواستار آتش‌بس انسانی شدند

ارتش اسرائیل اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۰ "هدف" در نوار غزه را بمباران کرده است. ۱۸ آژانس سازمان ملل متحد نیز گفتند: "دیگر بس است" و خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه شدند.

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای در تلگرام اعلام کرد: «طی ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای ارتش اسرائیل یک پایگاه حماس را کنترل نموده ، ۴۵۰ هدف را بمباران کردند و با همکاری شین بَته فرماندهان این سازمان تروریستی را از بین بردند.»

در این بیانیه اعلام شده است که در میان فرماندهان حماس که کشته شده‌اند، یک فرمانده ویژه امنیتی به‌نام جمال موسی نیز وجود دارد.

حماس: حداقل ۲۰۰ نفر در حملات دیشب جان باختند

وزارت بهداشت حماس اعلام کرد که اسرائیل دیشب غزه را به‌شدت بمباران کرد که در نتیجه آن دست کم ۲۰۰ نفر کشته شدند.

در پیام این وزارتخانه آمده است: «بیش از ۲۰۰ نفر در قتل‌عام‌های دیشب شهید شدند» و این تعداد فقط در شهر غزه و شمال نوار غزه بوده است.

اعلام فراخوان "شمال غزه را ترک کنید"

جاناتان کُنریکوس سخنگوی ارتش اسرائیل روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از غیرنظامیان خواست تا شمال غزه را که در میانه جنگ سنگین با حماس قرار دارد، ترک کنند.

کنریکوس گفت: «به این ترتیب، ما قادر خواهیم بود حماس را از نوار غزه، گردان به گردان بیرون برانیم و به هدف خود برسیم.»

حمله با چاقو در قدس (اورشلیم)

بر اساس بیانیه پلیس اسرائیل، صبح امروز در شرق بیت المقدس یک سرباز اسرائیلی در حمله با چاقو به‌شدت مجروح شد. فرد مهاجم نیز کشته شد.

نهادهای ملل متحد: دیگر بس است

رؤسای نهادهای اصلی سازمان ملل نیز با بیانیه‌ای مشترک که به ندرت انجام می‌دهند، خشم خود را از کشتار غیرنظامیان در غزه ابراز کردند. رهبران این کمیته‌ها خواستار «آتش‌بس فوری بشردوستانه» در رابطه با جنگ بین اسرائیل و حماس شدند.

رهبران نهادهای سازمان ملل گفتند: «حدود یک ماه است که جهان در مقابل وضعیت اسرائیل و فلسطین اشغالی، در مقابل تعداد افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، شوکه شده است و به طرز اخبار دردناکی را دنبال می‌کند.»

رؤسای ۱۸ سازمان از جمله یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی، نگرانی خود را از افزایش شمار کشته‌شدگان جنگ بین حماس و اسرائیل ابراز کردند.

رؤسای ۱۸ نهاد گفتند: «ما نیاز به آتش‌بس فوری داریم، سی روز شده، دیگر بس است، باید به این وضعیت پایان داد.»