اسرائیل آب دریا را به داخل تونل‌های غزه رها می‌کند!

وال استریت ژورنال مدعی شد که اسرائیل آب دریا را به داخل تونل‌های حماس در نوار غزه رها می‌کند. جو بایدن همچنین به اسرائیل هشدار داد که حمایت بین‌المللی شکست خورده است.

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی با تکیه بر گفته‌های مقامات آمریکایی که از عملیات نظامی اسرائیل مطلع شده‌اند، اعلام کرد که ارتش اسرائیل آب دریا را به داخل تونل‌های حماس در غزه می‌ریزد.

بر اساس اخبار، این عملیات از ماه گذشته آغاز شده و ممکن است هفته‌ها ادامه یابد. ABC نیز با انتشار خبری که این اطلاعات را تایید می‌کند، اعلام کرد که اسرائیل در مقیاس محدود این کار را انجام می‌دهد تا ببیند این استراتژی چقدر موثر است.

کارشناسان محیط زیست هشدار دادند که چنین تصمیمی برای مدت طولانی تامین آب آشامیدنی مردم نوار غزه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اعتراض جو بایدن به اسرائیل

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز به شکلی غیرعادی از دولت اسرائیل به دلیل ایستادگی در برابر «راه‌حل دو دولت» انتقاد کرد و هشدار داد که به دلیل بمباران مداوم غزه، حمایت‌های بین‌المللی در حال شکست است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «حماس باید از بین برود» و درباره بنیامین نتانیاهو نیز گفت: «او دوست خوبی است، اما باید تغییر کند».