اسرائیل در برابر ترکیه تدابیری برای پاسخ دادن اتخاذ خواهد کرد

دولت ترکیه بدلیل افزایش نارضایتی مجبور شد که سطح تجارت خود را با اسرائیل کاهش داد. حکومت اسرائیل به این کار نارضایتی نشان داد و اعلام کرد که تدابیری برای جواب دادن اتخاذ خواهد کرد.

در بیانیه وزارت روابط خارجی اسرائیل گفته شده‌ است: ‌‌«ترکیه توافقات و سازش‌های تجاری با اسرائیل را به شیوه‌ای یکطرفه نقض کرده است، اسرائیل نیز در برابر این مسئله تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.‌‌‌‌‌‌‌‌»

ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که به همراه سوخت هواپیما و بسیاری از ابزارهای ساختمانی از جنس فولاد، آهن و آلومینیوم و فروش ۵۴ محصول دیگر به اسرائیل را متوقف می‌کنند.

طبق بیانیه مطبوعاتی وزیر خارجه اسرائیل،‌ کاتز فرمان به پرسنل خود دستور داده است که لیستی از محصولاتی که از اسرائیل به ترکیه به فروش می‌رسند و باید متوقف شوند را آماده سازند.

اسرایل همچنین ‌«نهادهای طرفدار اسرائیل در آمریکا‌» را به تحرک و فعالیت وا می‌دارد که در برابر ترکیه اعمالی را تحمیل کنند و چیزی از این کشور خریداری نکنند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه، از «دوستان» در کنگره ایالات متحده آمریکا خواسته خواهد شد تا امکان اجرای قوانین ضد تحریم توسط ایالات متحده را بررسی کنند.

اسرایل کاتز در حساب کاربری خود در رسانه‌ مجازی ایکس ‌(تویتر سابق) بیانیه‌ای داد و ریاست جمهوری ترکیه،‌ طیب اردوغان را به این مورد متهم کرد که در راه پشتیبانی از حماس منافع اقتصادی ترکیه را هدر می‌دهد.