اسرائیل‌: جنگ حداقل ۷ ماه دیگر ادامه خواهد داشت

ارتش اسرائیل در منطقه رفح واقع در نوار غزه به عملیات خود وسعت بخشیده است.

علیرغم مخالفت و نارضایتی‌ها، ارتش اسرائیل در روز چهارشنبه ادعا کرد که کنترل محور فیلادلفیا را به درازای ۱۴ کیلومتر که در عین حال منطقه حائل میان مرزهای مصر و رفح است را به دست آورده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل دریاسالار، دانیال هاگاری گفت‌: ‌«محور فیلادلفیا برای اینکه حماس با استفاده از آن از نوار غزه سلاح‌های خود را تامین کند، به مثابه لوله اکسیژن بود.‌»

اسرائیل ادعا کرده است که باید جنگ ‌‌‌‌«هفت ماه دیگر» ادامه داشته باشد.

روز چهارشنبه در رفح پس از اینکه تانک‌های اسرائیلی به مرکز شهر رسیدند،‌ درگیری و بمباران کوچه‌ها آغاز شد. طبق داده‌های سازمان ملل متحد طی سه هفته قریب به ۱ میلیون فلسطینی از رفح فرار کردند.

طبق وزارت تندرستی حماس، در حملات اسرائیل علیه نوار غزه تا کنون احداقل ۳۶ هزار و ۱۷۱ نفر جان خود را از دست دادند. بدلیل جنگ ۲.۴ میلیون نفر ازغزه کوچ اجباری کردند و این امر راه را برای یک فاجعه بزرگ انسانی هموار می‌کند.

مخالفت‌های بین‌المللی

الجزایر یک طرح را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داده و درخواست آتش‌‌بس نموده است. رئیس‌جمهور چین، شی‌جین‌پینگ برای تشکیل یک کنفرانس صلح وسیع فراخوان داد. رئیس‌جمهور مصر، عبدالفتاح السیسی خواست که وادار به مهاجرت کردن شهروندان غزه پایان داده شود.