اولتیماتوم «رمضان» اسرائیل برای حمله به رفح

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد که برای حمله به رفح مصمم هستند، در حالی که بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ تهدید کرد که اگر اسرا تا ماه رمضان به خانه‌های خود باز نگردند، جنگ در همه جا ادامه خواهد داشت.

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: «هرکسی که بخواهد از عملیات ما در رفح جلوگیری کند، به ما می‌گوید که جنگ را ببازیم. من در مقابل آن تسلیم نمی‌شوم.»

نخست وزیر اسرائیل در بیانیه روز یکشنبه خود اعلام کرد که هدف آنها دستیابی به «پیروزی کامل» در برابر حماس است.

به گفته بنی گانتز، یکی از اعضای کابینه جنگ، این حمله به صورت هماهنگ و در چارچوب گفتگو با «شرکای آمریکایی و مصری» انجام خواهد شد.

گانتز اظهار داشت که آنها برای «تخلیه امن و آسان غیرنظامیان و کاهش تعداد تلفات» آمادگی دارند.

اسرائیل هنوز بیانیه رسمی درباره نحوه تخلیه غیرنظامیان ارائه نکرده است.

گانتز در بیت‌المقدس گفت: «اگر اسرا تا ماه رمضان به خانه‌های خود باز نگردند، درگیری‌ها در همه جا از جمله در منطقه رفح ادامه خواهد داشت.»

وزیر اسرائیلی گفت: «حماس یک گزینه دارد. می‌تواند تسلیم شود، زندانیان را آزاد کند و غیرنظامیان غزه می‌توانند عید رمضان را جشن بگیرند.»

آنها دولت فلسطینی را که به طور یکجانبه  اعلام شود، به رسمیت نمی‌شناسند

به گزارش خبرگزاری رویترز، اسرائیل مخالفت خود با «به رسمیت شناختن یکجانبه» کشور فلسطین را رسمیت داده و گفته است که چنین توافقی باید از طریق مذاکره مستقیم انجام شود.

بر اساس این بیانیه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل این «تصمیم برای اعلام» را به کابینه وزیران ارائه کرده و کابینه نیز به اتفاق آرا آن را تایید کرده است.

دیوان عدالت جهت فروپاشی که صورت گرفته تشکیل جلسه خواهد داد

دیوان بین‌المللی عدالت (ICJ) در لاهه که بالاترین دادگاه سازمان ملل است، امروز عواقب حقوقی اشغال فلسطین توسط اسرائیل از سال ۱۹۶۷ را بررسی خواهد کرد.

این جلسات که به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، موضوعی کاملاً متفاوت با درخواست‌های سطح بالای آفریقای جنوبی است که اخیراً به دیوان ارائه شده است. UAD به اسرائیل «اقدام اضطراری زندگی» برای درخواست آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی داده بود.

برزیل: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد جنگ نیست، نسل‌کشی است

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل نیز مخالفت شدید خود را با اسرائیل ابراز کرد.

لولا گفت: «آنچه در غزه رخ می‌دهد جنگ نیست، یک نسل‌کشی است» و حمله اسرائیل را با حملات نسل‌کشی نازی‌ها علیه یهودیان مقایسه کرد.

بنیامین نتانیاهو با عصبانیت به اظهارات لولا پاسخ داد و گفت: «رئیس جمهور برزیل به یاد ۶ میلیون یهودی که توسط نازی‌ها کشته شدند بی‌احترامی کرد، او باید شرمنده باشد.»

سفیر برزیل در اسرائیل برای توضیح سخنان لولا فراخوانده شد.