ایران حمله‌ای وسیع علیه اسرائیل انجام داد

ایران با تعداد زیادی پهپاد به اسرائیل حمله کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که ایران پهپادهای زیادی را به سمت اسرائیل فرستاده است. تلویزیون دولتی KANN اسرائیل اعلام کرد که ایران حمله به اسرائیل را با پهپاد آغاز کرده است.

سه منبع امنیتی که با خبرگزاری رویترز صحبت کردند، اظهار داشتند که تعداد زیادی پهپاد بر فراز منطقه سلیمانیه اداره اقلیم کوردستان مشاهده شده است که از ایران آمده است.

باراک راوید روزنامه نگار اسرائیلی که خبرنگار پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس است، اعلام کرد که ایران ده‌ها پهپاد به اسرائیل فرستاده است. وی همچنین اخبار خود را به مقامات اسرائیلی و چهار مقام آمریکایی تحویل داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که سیستم دفاعی این کشور فعال شده و ارتش آنها آماده است.

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: «من به وضوح معیاری را تعیین کرده‌ام؛ هرکس به ما آسیب برساند، ما نیز به آنها آسیب خواهیم رساند. ما در برابر انواع تهدیدها از خود دفاع خواهیم کرد. ما این کار را با خونسردی و قاطعیت انجام خواهیم داد.»

سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که «ده‌ها پهپاد و موشک» به اسرائیل شلیک شده است.

کاخ سفید نیز با بیان اینکه ایران به اسرائیل حمله کرده است گفت: «حمایت ما از امنیت اسرائیل کامل است. ایالات متحده آمریکا از اسرائیل در برابر تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.»

در این بین ارتش اسرائیل دستورات امنیتی دو روزه را در برابر حملات احتمالی ایران اعلام کرد. به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی، تمامی مدارس اسرائیل به مدت دو روز تعطیل شدند.

به جز مناطقی که هشدار امنیتی صادر شده بود، اجازه تجمع تا هزار نفر در کل کشور داده شد. همچنین محدودیت‌هایی برای کار در بیرون از خانه و برای کارخانه‌ها در نظر گرفته شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در برخی مناطق اطراف نوار غزه ۱۰۰ نفر می‌توانند در مناطق باز و تا ۳۰۰ نفر در مناطق بسته تجمع کنند.

اردن همچنین در برابر حملات پهپادی ایران به اسرائیل وضعیت اضطراری اعلام کرده و تصمیم گرفت حریم هوایی خود را به روی همه هواپیماهای ترانزیت ببندد.

رزاق الصداوی وزیر اطلاعات عراق در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق (INA) گفت که حریم هوایی برای همه پروازها بسته است. در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری نیز بیان شده است که حریم هوایی عراق به‌طور موقت و برای رعایت احتیاط بسته شد.