«آزادی عبدالله اوجالان آزادی همه ماست»

بیتریس بوگوی عضو سازمان دانشجویان مستقل ضمن حمایت از کمپین آزادی عبدالله اوجالان، اظهار داشت: «به نظرم آزادی وی به‌معنی آزادی ما و شما و آزادی همگان است.»

بیتریس بوگوی از اعضای سازمان دانشجویان مستقل و یکی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس جهانی جوانان در پاریس اعلام کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان؛ یک بدیل خلاقانه در برابر مدرنیته سرمایه‌داری ارائه داده است که به خلق امید می‌بخشد و لذا وی را باید آزاد کنند. این فعال اجتماعی که از ایتالیا در کنفرانس جوانان حضور یافته بود، به سوالات خبرگزاری فرات پاسخ داد.

دلیل حضورتان در این کنفرانس چه بود؟

ما آمدیم چون چند سال پیش در ایتالیا به بحث درباره جنبش آزادی خلق کورد پرداختیم. تعدادی از دوستانمان از کوردستان دیدار کردند. هنگام بازگشت دستگیر شده و تحت فشار قرار گرفتند. برای حمایت از آنان اعتراضات زیادی انجام شد و ما سپس اقدام به آموزش ایدئولوژیک خود نمودیم. به کنفرانس آمدیم تا درباره ایده‌هایمان بحث و تبادل نظر کنیم.

فضای کنفرانس چگونه بود؟

ابتدا تصور نمی‌کردم افراد شناخته‌شده‌ای را در آنجا ببینم. اما با فضایی صمیمی و استقبالی گرم روبرو شدم و همه درحال تبادل نظر باهم بودند. این را خیلی پسندیدم و احساس می‌کردم در منزل خودمان هستم.

به‌عنوان اعضای کنفرانس می‌خواهید در آینده چکار کنید؟

کنفرانس بیشتر برای هماهنگی مابین اعضا بود. هماهنگی نه تنها در سطح کشوری، بلکه در سطح بین‌المللی. کارمان ارتباط مستمر با هم و بحث و تبادل نظر و تلاش در مناطق مختلف کشور خود و توسعه سازماندهی خود خواهد بود. به هم مشاوره و همفکری می‌دهیم.

در کنفرانس مذکور از کنفدرالیسم دموکراتیک نیز بحث شد. ایدئولوگ این طرح؛ عبدالله اوجالان تحت انزوای شدید است. ۳۲ ماه است خبری از وی در دست نیست، این را چگونه می‌بینید؟

نباید چنین برخوردی با هیچ انسانی انجام شود، مخصوصا کسی که در مقابل مدرنیته سرمایه‌داری یک بدیل خلاقانه و کارساز ارائه کرده باشد. وی توجه خیلی از افراد را به خودش جلب نموده و به امیدی برای خلق‌ها مبدل شده است. اصلا نباید با چنین ظلم و فشاری روبرو شود. لذا ما به‌عنوان دانشجویان مستقل از آزادی عبدالله اوجالان حمایت می‌کنیم. به نظر من آزادی ایشان به‌معنی آزادی من، شما و آزادی همگان است. اولین کاری که باید انجام دهیم؛ گفتگو درباره وضعیت و آزادی عبدالله اوجالان است. باید تا حد ناچارکردن دولت‌هایمان به موضعگیری درباره این موضوع فشار ایجاد کنیم. می‌توانیم به دولت ترکیه فشار بیاوریم تا وی را آزاد نماید.