بانک کوردستان به دلیل مخفی کردن پول در هالک بانک، محکوم شد

بانک مرکزی عراق بانک کوردستان را به دلیل مخفی کردن پول در هالک بانک ترکیه محکوم کرد و اعلام کرد که از سهم بانک مرکزی محروم خواهد شد.

بانک مرکزی عراق اعلام کرد که بانک کوردستان از هرگونه وام که توسط بانک مرکزی پرداخت می شود محروم می شود. بانک مرکزی عراق اعلام کرد که تحقیقات علیه بانک کوردستان به دلیل مخفی کردن پول در هالک بانک آغاز شده است.

بر اساس سند منتشر شده از سوی بانک مرکزی عراق، بانک کوردستان از تمامی وام های بانک مرکزی که به سایر بانکها داده میشود؛ محروم شده است. همچنین مانع از حواله‌ی مبلغ بیش از یک میلیارد دینار توسط این بانک می شود.

همچنین خاطرنشان کرد: بانک مرکزی تحقیقاتی را درباره بانک کوردستان و افرادی که این پولها را در هالک بانک ترکیه مخفی کرده اند، آغاز کرده است. گفته شد این تحقیقات باید تا پایان ماه آوریل به نتیجه برسد.

اخطار به مدیر بانک عمر سعید همدان؛ داده شد تا طبق استانداردها عمل کند. همچنین گفته شده ۶ ماه برای رفع اشتباهات مهلت داده شده که در صورت رفع نشدن؛ از بخش بانکی عراق حذف می شود.

لازم به یادآوری است که دادگاه بین المللی داوری در ۲۵ مارس ترکیه و اقلیم کوردستان باشور را در مورد پرونده نفتی تشکیل شده توسط عراق محکوم کرد و تصمیم گرفت که اقلیم کوردستان نمی تواند بدون عراق به ترکیه نفت بفروشد.