بایدن می‌خواهد کار را برای صدها هزار مهاجر برای دریافت مجوز اقامت آسان کند

در زمانی که مهاجرت جایگاه مهمی در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا دارد، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن اقداماتی را اجرا خواهد کرد که اجازه اقامت و کار را تسهیل می‌کند که صدها هزار نفر از آن سود خواهند برد.

موضوع مهاجرت که جایگاه مهمی در مبارزات انتخاباتی دارد، همچنان یک موضوع حساس سیاسی است.

در حالی که انتخابات نوامبر در راه است، دونالد ترامپ، جمهوری‌خواه میلیاردر، اظهارات تند ضد مهاجری می‌کند و بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات را به سست‌کاری مداوم متهم می‌کند.

جو بایدن اخیراً اعلام کرد که به شدت سیاست‌های مهاجرتی را برای مقابله با هجوم مهاجران در مرز مکزیک تشدید می‌کند. اما دموکرات ۸۱ ساله، که نمی‌خواهد رای‌دهندگان مترقی یا خارجی‌تبار را از خود دور کند، از مزایای مهاجرت تنظیم‌شده نیز تمجید می‌کند.

بر اساس بیانیه دولت آمریکا، بایدن در صدد است تا برای صدور مجوزهای اقامت و کار برای همسران مهاجر شهروندان آمریکایی و فرزندانشان، سهولت ایجاد کند.

به گفته کاخ سفید، این اقدام تقریباً از نیم میلیون همسر شهروندان آمریکایی و تقریباً ۵۰۰۰۰ کودک مهاجر زیر ۲۱ سال محافظت می‌کند.

جو بایدن همچنین می‌خواهد روند روادید کاری را برای مهاجرانی که مدرک تحصیلات عالی در ایالات متحده آمریکا و پیشنهاد شغلی در این کشور دریافت کرده‌اند، تسریع بخشد. این اقدام به ویژه برای کسانی اعمال می‌شود که از برنامه حمایت از کودکان مهاجر بهره‌مند می‌شوند، برنامه‌ای که در سال ۲۰۱۲ و زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور بود و جو بایدن دوازدهمین سالگرد آن را روز سه‌شنبه در کاخ سفید جشن می‌گیرد، معرفی شد.