به گفته آمریکا "ایران بزودی حمله‌ای بزرگ" به اسرائیل ترتیب خواهد داد

به گفته آژانس خبری بلومبرگ، استخبارات آمریکا پیش‌بینی می‌کند که ایران و گروه‌های متفق او ‌«به زودی حمله بزرگی» برعلیه اسرائیل را ترتیب خواهند داد.

برخی منابع ناشناس نزدیک به استخبارات آمریکا به بلومبرگ گفته‌اند که، سوال این نیست که حمله صورت خواهد گرفت یا نه،‌ سوال اینست که این حمله چه زمانی صورت خواهد گرفت.

به گفته همان منبع، از فرماندهان آمریکایی در خاورمیانه یک ژنرال در تاریخ ۱۱ آوریل روز پنجشنبه با اسرائیل درباره آخرین وضعیت موجود گفتگو خواهند کرد.

به گزارش رسانه آمریکایی اکسیوس، ژنرال آمریکایی اِریک کوریلا با وزیر دفاع اسرائیل یوآو گالانت و به همراه بسیاری از دیگر افسران و فرماندهان دیدار خواهد داشت.

اسرائیل در تاریخ ۱ آوریل به سفارت ایران در سوریه حمله کرده بود، در این حمله به همراه ۷ عضو سپاه پاسداران ۱۶ نفر دیگر هم کشته شدند، براثر این حمله یکی از فرماندهان کل نیروهای قدس به نام محمد رضا زاهدی کشته شد. علی‌ خامنه‌ای چند بار تاکید کرده است که ‌«رژیم صهیونیستی را مجازات خواهیم کرد.»

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن در روز چهارشنبه پشتیبانی خود از اسرائیل را دوباره اعلام کرد. بایدن در کاخ سفید به همراه نخست‌وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا یک جلسه مطبوعاتی را برگزار کرد و سپس اعلام کرد که ایران ‌«اسرائیل را تهدید می‌کند که حمله‌ مهمی بر علیه آن انجام خواهد داد.»

بایدن گفت‌: ‌«همانطور که به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو هم اعلام کردم،

در برابر تهدید حملات ایران و متفقانش، پایبندی ما به امنیت اسرائیل تزلزل نمی‌پذیرد‌» و اینچنین ادامه داد، ‌«دوباره می‌کنم‌: بدون تردید. برای دفاع از امنیت اسرائیل هرچه که در توان داشته باشیم انجام خواهیم داد.»

اسرائیل سیستم دفاعی خود را تقویت کرده و خود را برای سناریوهای مختلف آماده کرده است. وزیر امور خارجه اسرائیل روز چهارشنبه این هشدار را داده بود‌: ‌«اگر ایران از خاک خود حمله کند، اسرائیل به این کار پاسخ خواهد داد و به ایران حمله خواهد کرد.»

بدلیل وضعیت متناقض و نا آرام،‌ خطوط هوایی آلمان لوفتانزا در غروب چهارشنبه اعلام کرد که پروازهای خود به تهران را لغو کرده است.