بمباران اسرائیل ادامه دارد، آمار کشته و مجروحین در حال افزایش است

پس از پایان آتش‌بس میان اسرائیل و حماس، صدها نفر دیگر در بمباران اسرائیل کشته شدند. ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که بسیاری از فلسطینیان بی‌گناه کشته شدند.

اسرائیل از زمان آغاز مجدد جنگ در روز جمعه، بیش از ۴۰۰ هدف را در نوار غزه بمباران کرده است.

وزیر بهداشت اداره حماس از کشته شدن دست کم ۲۴۰ نفر در نتیجه این بمباران خبر داد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، گفت: «با گسترش عملیات نظامی خود، دو هدف خود را محقق می‌کنیم. اول، ما به حماس ضربه می‌زنیم، تروریست‌های بیشتر، فرماندهان بیشتر، زیرساخت‌های تروریستی بیشتر، تونل‌های بیشتری را نابود میکنیم و شرایط دشواری ایجاد می‌کنیم تا (حماس) بهای سنگینی بپردازد. همچنین آن‌ها را  مجبور می‌کنیم تا گروگان‌ها را آزاد نمایند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز مدعی شد که «راه دیگری برای پیروزی جز ادامه عملیات زمینی وجود ندارد» و مدعی شد که «با رعایت قوانین بین‌المللی» به این هدف دست خواهند یافت.

 آمریکا هشدار داد

ایالات متحده که حق اسرائیل برای  «دفاع از خود» در برابر حماس را مورد مناقشه قرار نمی‌دهد، هشدار داده است که بسیاری از مردم در حملات اسرائیل در نوار غزه جان خود را از دست خواهند داد.

کاملا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست COP28 در دوبی بیانیه‌ای ارائه کرد و گفت: «بسیاری از فلسطینیان بی‌گناه کشته شدند. حقیقت این است که تصاویر منتشر شده بسیار دردناک هستند.» 

هریس گفت: «اسرائیل باید بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه تلاش کند.» 

مکرون: هدف اسرائیل چیست؟

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز گفت: «به نظر من مقامات اسرائیلی باید هدف نهایی خود را به وضوح مشخص کنند.»

مکرون با بیان اینکه «امنیت» اسرائیل «با کشتن فلسطینی ها تضمین نمی شود» گفت: «نابودی کامل حماس چیست و آیا کسی باور دارد که این اتفاق بیفتد؟ اگر امکان پذیر باشد، این جنگ باید تا ۱۰ سال ادامه پیدا کند.» من فکر نمی‌کنم که کسی این هدف را به شکل جدی تعریف کند، بنابراین باید روشن شود.»