براثر حمله به یک روستا در سودان قریب به ۱۰۰ نفر کشته شدند

اعلام شده است که در سودان گروهی شبه‌نظامی به یک روستا واقع در مرکز آن کشور حمله کرده و براثر این حمله ۱۰۰ نفر کشته شدند.

«کمیته مقاومت» که خود را به مثابه کنشگران طرفدار دمکراسی عنوان می‌کنند، اعلام کردند نیروهای شبه نظامی واکنش سریع ‌(ه‌دک) که از آوریل ۲۰۲۳ تا کنون با ارتش سودان می‌جنگند، روز چهارشنبه با توپخانه سنگین ‌«دوبار به یک روستا حمله کردند.»

کمیته مقاومت که سازمانی محلی است و مددکاری‌های میان اهالی روستاها را مدیریت می‌کند،‌ اعلام کرد که در روستای وادالنورا واقع در ایالت الجزیره قریب به ۱۰۰ نفر کشته شدند و اعلام کرد که هنوز هم مجموع شمار مجروحان و کشته شدگان نامعلوم است.

جنگی که بیش از یکسال است ادامه دارد تا کنون منجر به کشته شدن هزاران نفر شده و سودان را وارد یک بحران بزرگ انسانی کرده است.

ه‌د‌ک بیش از هرکجای دیگردرایالت الجزیره و مناطق روستایی سراسر آن  کشور فعال بوده و گاه و بیگاه این مناطق را مورد حمله قرار داده است.

در بیانیه روز پنجشنبه اعلام شده است که شبه‌نظامیان به سه اردوگاه ارتش در منطقه وادالنورا حمله کرده و با مخالفان خود ‌«در خارج» از این کمپ‌ها نیز جنگیده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر ‌(ه‌ر‌و) در گزارش ماه می،‌ اعلام کرده بود که حملات شبه‌نظامیان سودانی در منطقه غرب دارفور، تهدید ‌(نسل‌کشی) علیه جوامع اتنیکی غیر عرب را افزایش داده است.