چین تایوان را تهدید کرد: تلاش‌های استقلال‌طلبی را درهم می‌کوبیم!

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در تایوان تهدید کرد که تلاش‌های استقلال‌طلبی را «درهم می‌کوبد».

ژانگ شیائوگانگ، سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای تهدید کرد: «ارتش آزادی‌بخش خلق چین همیشه در آماده‌باش است و تمام اقدامات لازم را برای سرکوب قاطعانه هرگونه تلاش برای «استقلال‌طلبی تایوان» انجام خواهد داد.

این سخنگو، حزب حاکم دموکراتیک مترقی تایوان را متهم کرد که با خرید تسلیحات از ایالات متحده، «جزیره را به سمت شرایط خطرناک جنگ» سوق می‌دهد.

تایوان با جمعیت ۲۳ میلیون نفری که به عنوان الگوی دموکراسی در آسیا در نظر گرفته می‌شود، تنها در ۱۸۰ کیلومتری سواحل چین قرار دارد و این کشور تایوان را یکی از استان‌های خود می‌بیند که در صورت لزوم با استفاده از زور آن را به سایر نقاط کشور متصل خواهد کرد.

از آنجایی که تایوان، پیشروترین تولیدکننده نیمه‌رسانا‌ها در جهان، یک بازیگر مهم اقتصادی نیز به شمار می‌رود، انتخاباتی که در روز شنبه برگزار می‌شود، از سوی پکن، واشنگتن و بازارها به دقت دنبال می‌شود.

پکن فشارهای دیپلماتیک و نظامی بر این جزیره را در طول هفته افزایش داده است. به گفته وزارت دفاع تایوان، پنج بالون چینی دیگر روز پنجشنبه از خط میانی جداکننده تایوان از چین عبور کردند و ده هواپیما و شش کشتی جنگی نیز شناسایی شدند.