دموکرات‌ها در حال بررسی جایگزینی بایدن هستند

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، دموکرات‌ها در حال بررسی معرفی نامزد جدیدی برای جایگزینی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هستند که در مناظره با دونالد ترامپ عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

 

دموکرات‌ها در حال بررسی جایگزینی جو بایدن پس از «شکست شرم‌آور» او در مناظره با ترامپ هستند. به گزارش رسانه‌های آمریکایی، دموکرات‌ها که امیدوار بودند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین مناظره زنده خود با رقیبش دونالد ترامپ در شامگاه پنجشنبه ضربه‌ای وارد کند، از عملکرد ضعیف «هراس» شدند.

جو بایدن چندین بار گیج به نظر می‌رسید و نتوانست کسی را متقاعد کند که علیرغم سن بالایش می‌تواند برای یک دوره دیگر در سمت خود بماند.

یکی از دستیاران مبارزات انتخاباتی دموکرات به سی‌ان‌ان که خواست نامش فاش نشود، درباره عملکرد بایدن در مناظره تلویزیونی گفت: «برباد بود.» دیگری گفت: «سخت است که بگوییم آقای بایدن باید نامزد ما باشد.»

رئیس جمهور ۸۱ ساله در طول مناظره آسیب‌پذیر به نظر می‌رسید. او با صدای خشن صحبت می‌کرد، همیشه نمی‌توانست خود را به وضوح بیان کند، و گاهی اوقات درک آن دشوار بود. نگرانی در مورد سلامتی و سن بالای بایدن بر محتوای مناظره ارجحیت داشت.

در حالی که دموکرات‌ها تردیدهای فزاینده‌ای درباره نامزدی بایدن ابراز می‌کنند، جمهوری‌خواهان ادعا می‌کنند که جو بایدن نمی‌تواند چهار سال دیگر بر کشور حکومت کند.

به گزارش پولیتیکو، برخی از استراتژیست‌های دموکرات نیز نگران هستند. یکی از آنها گفت: «کار بایدن تمام شد، همه چیز تمام شد.»

در تاریخ ایالات متحده آمریکا هرگز شرایطی وجود نداشته است که نامزدی که توانسته در انتخابات مقدماتی نامزدی حزب خود را به دست آورد، در انتخابات نامزد نشود.

به گزارش سی‌ان‌ان، قوانین داخلی حزب دموکرات این امر را به ویژه دشوار می‌کند، اما دموکرات‌ها به طور فزاینده‌ای در مورد این امکان بحث می‌کنند.

یکی از آنها گفت: «زمان برگزاری یک همایش آزاد است. ادامه جستجو برای نامزد جدید کاملا بعید تلقی نمی‌شود.»

یکی از دموکرات‌ها که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به فرمانداران جوان و محبوب گاوین نیوسام (کالیفرنیا) و گرچن ویتمر (میشیگان) گفت: «اگر من جای گاوین یا گرچن بودم، از امشب شروع به تماس با مردم می‌کردم.»