در لندن یاد شهدا گرامی داشته شد: ما راه شهدا را ادامه خواهیم داد

در لندن برای گریلاهایی که در عملیات‌های انقلابی در دسامبر ۲۰۲۳ در زاپ و‌ خواکوک به شهادت رسیده بودند، مراسم یادبودی برگزار شد و گفته شد: «شهدا میراث با شکوه ما هستند، راه آن‌ها را ادامه خواهیم داد.»

گریلاهای آزادی‌بخش هَلمت شاهین و ممیان آرمانج و ولات سرحد و حسین آزاد که در عملیات‌های انقلابی که در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ علیه ارتش اشغال‌گر ترکیه در مناطق شهید دلیل در غرب زاپ مناطق حفاظتی میدیا و‌ خواکوک به شهادت رسیده بودند، در شهر لندن یاد و خاطرشان گرامی داشته شد.

این مراسم در مرکز جامعه‌ی کورد با شرکت کوردستانی‌ها برگزار شد. در مراسم عکس شهدا قرار گرفته بود و جلوی عکس‌ها شمع روشن شد.

مراسم برای ادای احترام به شهدا با یک دقیقه سکوت و سردادن شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «زنده باد مقاومت گریلا» و «زنده باد رهبر آپو» آغاز شد.

سپس ویدئویی در مورد شهدا شاهین و آرمانج و سرحد به نمایش در آمد.

آسو کمال ریاست مشترک مجلس خلق کورد مقیم بریتانیا، به مقاومت گریلا در برابر حملات اشاره کرد و گفت: «گریلا ۴۰ سال است که تاریخ پر شکوه کورد و کوردستان را بازنویسی می‌کند. هرگز رفقا و شهدای خود را که پیکر خود را برای کوردستانی آزاد سپر کرده‌اند را فراموش نخواهیم کرد.»

هوال شوان نماینده‌ی ک‌ج‌د‌ک-جنوب اعلام کرد که شهدا با زندگی و مقاومت و رویاهای خود آینده‌ای پر شکوه را به خلق‌های کوردستان و خاورمیانه تقدیم کرده‌اند. وی در ادامه گفت: «این انقلاب، انقلاب ژن، ژیان، آزادی است، انقلاب بشریت است. برای این‌که سزاوار مقاومت پر شکوه تاریخی باشیم، باید ضد اشغال‌گری دولت ترکیه و خط‌مشی خیانت، مبارزه را گسترش دهیم. شهدا میراث باشکوهی را برای ما به جای گذاشته‌اند، برای رسیدن به زندگی باشکوه، راه شهدا را ادامه خواهیم داد.»

ارجان آکبال به نمایندگی از مجلس خلق کورد اعلام کرد، اگر از دوره انکار وجودی به مرحله‌ی آزادی رسیده‌ایم، این به لطف شهداست. تمامی کوردها از طریق ادامه‌ی راه شهدا به آزادی و زندگی باشکوه دست خواهد یافت.

به نمایندگی از جوانان انقلابی انگلیس به این اشاره شد که با پیشگامی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان علیه مدرنیته‌ی اشغال‌گر و سرمایه‌دار‌، تاریخ پر از شکوه آزادی نوشته شده است و لازم است جوانان راه مبارزات آزاد را ادامه دهند و رویای شهدا را به واقعیت تبدیل کنند.

این مراسم با سردادن شعار «شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.