در مقابل کاخ سفید توطئه‌ی بین‌المللی محکوم گردید

کوردها و‌ دوستانشان در مقابل کاخ سفید آمریکا به مناسبت توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فعالیتی اعتراضی را برگزار کردند و در آن خواستار آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

در مقابل کاخ سفید در واشنگتن آمریکا به مناسبت توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فعالیتی اعتراضی را برگزار شد. این فعالیت با پیشگامی (Emergency Committee for Rojava) برگزار شد. در این فعالیت پرچم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و بنر «آزادی برای عبدالله اوجالان» برافراشته شد. همچنین به طور مستمر شعار «زنده باد رهبر آپو» سرداده شد.

در این فعالیت کمیته‌ی ملی ارمنی در آمریکا، مترو دی‌سی (مترو دی‌سی سوسیالیست‌های دمکراتیک آمریکا) و اعضای کنگره‌ی ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) سعید رضا درسیمی و چندین نماینده از سازمان‌های دیگر به سخنرانی پرداختند.

سخنرانان به انزوای امرالی و نقش آمریکا در این توطئه توجه کردند و گفتند: «آمریکا نمی‌تواند از این مسئولیت شانه خالی نماید. تمامی هدف رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، صلح است، اما با جنگ پاسخ وی را دادند. توطئه‌ی بین‌المللی هنوز ادامه دارد. هیچ روزی وجود ندارد که دولت اشغال‌گر ترکیه به مناطق حفاظتی میدیا و روژآوا حمله ننماید. ما خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستیم و از آمریکا می‌خواهیم، به همکاری خود در جنگ دولت ترکیه علیه کوردها پایان دهد.»

این فعالیت با سردادن شعارهایی از جمله: «زنده باد رهبر آپو» و «ژن، ژیان، آزادی» و «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «نابود باد فاشیسم» به پایان رسید.