در سال ۲۰۲۲ بر اثر سیل و‌‌ خشک‌سالی ۲۷ ملیون کودک با بحران خوراک مواجه شده‌اند

سازمان غیر دولتی «حفاظت از کودکان» اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ در ۱۲ کشور بیش‌ترین تغییرات آب و هوایی اتفاق افتاده است و نتوانسته‌اند آن را کنترل نمایند، بیش از ۲۷ ملیون کودک با بحران خوراک مواجه شده‌اند.

بر اساس گزارشی که آژانس امدادرسانی بریتانیا در آستانه‌ی کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲۸) که از روز پنجشنبه در دبی آغاز شده است، اعلام کرد، تعداد کودکانی که در سال ۲۰۲۲ با بحران خوراک روبرو بوده‌اند در مقایسه با ۲۰۲۱، ۱۳۵ در صد افزایش یافته است.

بر اساس این داده‌ها، ۵۷ میلیون نفر در ۱۲ کشور جهان در سال ۲۰۲۲ به دلیل خشک‌سالی، سیل و سایر حوادث شدید آب و هوایی با بحران غذایی مواجه بوده‌اند که نیمی از آن‌ها کودک هستند.

طبق آمار سازمان حفاظت از کودکان، در ۱۲ کشور، ۲۷ ملیون کودک با بحران خوراک مواجه شده‌اند که نیمی از این تعداد در کشورهای اتیوپی و سومالی ساکن هستند.

اینگر آشتینگ مدیر سازمان حفاظت از کودکان هشدار داد که : «با شدیدتر شدن تغییرات آب و هوایی، این اتفاقات و حوادث بر زندگی کودکان تأثیرات بیش‌تری می‌گذارد.»

سازمان حفاظت از کودکان پیش‌بینی کرده است که در جهان از هر ۳ کودک، یک کودک از مجموع (۷۷۴ ملیون) کودک شدیدا در معرض حوادث تغییرات آب و هوایی قرار دارند.