در سال ۲۰۲۴ شمار کسانی که مجبور به مهاجرت شدند برابر با جمعیت ژاپن می‌‌باشد

طبق گزارش سال ۲۰۲۴ کمیسریای عالی مهاجران سازمان ملل متحد ‌(UNHCR) در سراسر جهان شمار کسانیکه مجبور به مهاجرت شدند در سال گذشته به سطح بیشتری افزایش پیدا کرده است.

کمیسریای عالی مهاجران سازمان ملل متحد در گزارش خود،‌ روند جهانی سال ۲۰۲۴ را آشکار کرد.

طبق این گزارش،‌ تا ماه می ۲۰۲۴ در سراسر جهان شمار کسانی که به اجبار کوچ کردند، ۱۲۰ میلیون نفر می‌باشد و طبق سال گذشته یک رکورد تاریخی را شکسته است.

این افزایش مداوم به ۱۲مین سال خود رسیده و این نیز نتیجه درگیری‌های جدید مداوم و بحران‌های درازمدت به رهیافت نرسیده می‌باشد. این شمار نشانگر آن است که جمعیت جهانی آوارگان برابر با ساکنین کشور ژاپن است که ۱۲مین کشور بزرگ جهان می‌باشد.

۷۵درصد فلسطینی‌ها آواره شدند

طبق این گزارش، یکی از دلایل اساسی امسال شمار آوارگانی که مجبور به مهاجرت و یا کوچ اجباری شده‌اند، جنگ ویرانگر سودان بود. در پایان سال ۲۰۲۳،‌ ۱۰‌.۸ میلیون سودانی آواره شدند. سال گذشته نیز در جمهوری دمکراتیک کنگو و میانمار،‌ میلیون‌ها نفر به دلیل درگیری‌های شدید مجبور به مهاجرت شدند.

آژانس مددکاری و کار و کنش‌های سازمان ملل متحد برای مهاجران فلسطینی در خاورمیانه نزدیک ‌(UNRWA) تخمین زده است که قریب به ۱.۷ میلیون نفر،‌ یا به عبارت دیگر ۷۵درصد جمعیت کل فلسطین بدلیل جنگ ویرانگر غزه آواره شدند.

کوچ اجباری ۱۳.۸ میلیون نفر از سوریه هنوز هم بزرگترین بحران در جهان است.

در این گزارش مشخص شده است که در سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان بیش از ۵ میلیون انسان آواره و بیش از ۱ میلیون مهاجر به خانه خود بازگشته‌اند. در سال ۲۰۲۳ شمار  سکونت کنندگان به ۱۶۰.۰۰۰ نفر رسیده است. این گزارش در عین‌حال یک تحلیل جدید درباره بحران آب و هوا و افزایش آوارگان و تاثیرات این موارد بر بشریت‌ را ارائه داده است.