در سازمان ملل از ترکیه شکایت شد

به‌دلیل قتل‌عامی که دولت ترکیه در سال ۲۰۲۱ در روستای سکینی از توابع شنگال از راه حمله هوایی انجام داد و در بیمارستان روستا، ۸ تن جان خود را از دست دادند، در سازمان ملل علیه ترکیه شکایتی ثبت شد.

به دلیل قتل‌عامی که روز ۱۷ اوت ۲۰۲۱ در بیمارستان شنگال انجام شده و در آن ۸ تن جان باختند، در سازمان ملل علیه دولت اشغالگر ترکیه که با حمله هوایی این بیمارستان را هدف قرار داده بود، شکایتی ثبت شد.

واحد بازخواست که در رابطه با حقوق بشر کار می‌کند و توسط جمعی از وکلای حقوق بشری در بریتانیا پشتیبانی می‌شوند، به همراه سازمان جمعیت مدنی "زن برای عدالت‌خواهی" در آلمان، به طور رسمی با شورای حقوق بشر سازمان ملل دیدار کرده و شکایتی علیه دولت ترکیه ثبت نمودند.

از سال ۲۰۱۷ تاکنون، ۱۸ ایزدی به دلیل حملات دولت ترکیه کشته شده‌اند

چهار تن که از حملات هوایی نجات یافته‌اند نیز علیه دولت ترکیه شکایتی ثبت کرده و اعلام نمودند، به دلیل حملات هوایی، بند ششم قطعنامه بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی آنها نقض شده است.

آنها همچنین اعلام نمودند، در رابطه با کشته‌شدن شهروندان غیرنظامی که به دلیل حملات هوایی ارتش ترکیه جان خود را از دست دادند، هیچ بررسی صورت نگرفته، همچنین اقدامات لازم برای قربانیان انجام نشده است و به همین دلیل حق بازخواست موثر، مستقل و فوری همان قطعنامه نقض شده است.

در این شکایت آمده است که از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۸۰ ایزدی به دلیل حملات دولت ترکیه کشته شده اند.

در این درخواست همچنین اشاره شده است بیمارستان سکینی بیمارستانی مدنی بود که توسط شهرداری شنگال اداره می‌شد. این بیمارستان گنجایش ۱۰ بیمار را داشته و ۲۰ نفر در آنجا کار می‌کردند اما دولت ترکیه آن را بمباران نمود.