دونالد ترامپ به دادگاه برده می‌شود

امروز برای اولین بار در تاریخ آمریکا یک رئیس جمهور سابق برای تفهیم اتهام به دادگاه برده می‌شود و به ۳۰ اتهام محاکمه می شود.

پیش‌بینی می‌شود امروز رسما دونالد ترامپ به دادگاه برده شود و تفهیم اتهام گردد. این هم اولین بار است که یک رئیس جمهور سابق با اتهام جرم روبرو می‌شود.

در یک اقدام بی‌مانند تاریخ آمریکا؛ روز ۵شنبه هیئت عالی سوگند در نیویورک به متهم‌بودن ترامپ در رابطه با دادن حق‌السکوت  به یک پورنوستار در زمان کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ رای داد.

این تهمت‌ها درحالیست که ترامپ درصدد بازگشت به کاخ سفید است؛ پس از آنکه نتوانست در سال ۲۰۲۰ برای دوره دوم رئیس‌جمهور آمریکا شود.

تاکنون این اتهام رسمی نیست و مشخص نیست ترامپ با چه اتهامات دیگری روبروست؛ اما شبکه سی.ان.ان اعلام کرد که ترامپ به بیش از ۳۰ جرم متهم شده است.

سوزان نیچیلس وکیل ترامپ به آژانس رویترز گفته بود که ترامپ این اتهامات را نخواهد پذیرفت.

دونالد ترامپ روز جمعه گفت: از آنچه روی می دهد نمی‌ترسم.

دونالد ترامپ هفته گذشته در صفحه اینترنتی‌اش هشدار داد اگر متهم شود احتمال مرگ و ویرانگری هست. این موضع او به‌عنوان تحریک به خشونت مورد انتقاد قرار گرفت.

این اتهامات ترامپ در واشنتن با واکنش‌های بسیاری روبرو شد.

جمهوری‌خواهان و نزدیکان ترامپ این اتهامات را یک جهت‌گیری سیاسی می‌دانند؛ اما واکنش دمکراتها در این باره به‌جا بود.

این متهم سازی توسط تحقیقی فدرالی مطرح شد که درباره دادن پول به پورن ستار مشهور ستورمی دانییلز در سال ۲۰۱۶ در روزهای پایانی کمپین انتخاباتی ترامپ؛ توسط مایکل کوهن پرداخت شده بود.

این موضوع در سال 201۸ مطرح شد؛ زمانی که در آگوست ۲۰۱۸ اقرار کرد که به دستور ترامپ ۱۳۰ هزار دلار را به دانییلز داده تا درباره رابطه‌اش با ترامپ سکوت کند.

سپس سازمان ترامپ این پول را با نام خدمات قانونی به کوهن بازگردانده است.

درحالی‌که پرداخت پول به شیوه پنهانی غیرقانونی نیست؛ اما دادستان عمومی این پرداخت پول را نقض قوانین مالی کمپین انتخابات فدرالی عنوان کرده است.