فوتبالیست تونسی در اعتراض به 'دولت پلیسی' خود را به آتش کشید

یک فوتبالیست تونسی در اعتراض به "دولت پلیسی" بدن خود را به آتش کشید. فوتبالیست حرفه‌ای درگذشت.

نزار عیسی ۳۵ ساله که پس از بازی در چند تیم برتر و لیگ پایین باشگاه نداشت، روز دوشنبه در منطقه مرکزی قیروان بدن خود را به آتش کشید.

نزار عیسی، بازیکن فوتبال، در پیامی که قبل از اقدامش در صفحه فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشت، خود را به «مرگ با آتش» محکوم کرده است.

این بازیکن فوتبال می‌افزاید: طاقتم نمانده، دولت پلیسی باید بداند که امروز این حکم اجرا می‌شود.

این اقدام این بازیکن فوتبال، دستفروشی که در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰ بدن خود را به آتش کشید را یادآوری کرد. در نتیجه این رویداد که انقلاب تونس را آغاز کرد، دولت زین العابدین بن علی سرنگون شد. این قیام که بهار عربی نیز نامیده می‌شود، به سایر کشورهای منطقه نیز سرایت کرد.

به گزارش رسانه‌های تونسی، نزار عیسی زمانی که برای شکایت از یک تاجر میوه که موز را به دو برابر قیمتی که توسط مقامات برای مقابله با قحطی در این کشور به عنوان بخشی از مبارزه با سفته‌بازی تعیین شده بود می‌فروخت، به پاسگاه پلیس مراجعه کرد و به «تروریسم» متهم شد.

در ویدئویی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، واکنش نزار عیسی در حین فیلمبرداری تلفنی از خود وی شنیده می‌شود می‌گوید: به دلیل اختلاف با فردی که موز را به قیمت ۱۰ دینار می‌فروشد، در کلانتری به تروریسم متهم شدم، تروریسم به خاطر یک حادثه موز!

ابتدا مشخص شد این فوتبالیست که به بیمارستان منتقل شده بود دچار سوختگی درجه سه در بدن شده است. گزارش شده است که این فوتبالیست که به دلیل سوختگی شدید از قیروان به بیمارستان پایتخت تونس منتقل شده بود، شامگاه پنجشنبه ۱۳ آوریل درگذشت.

به گزارش رسانه‌های تونسی، پس از انتشار خبر مرگ این فوتبالیست، درگیری بین جوانان و پلیس در حفصه از توابع قیروان رخ داد.