غرق شدن یک کشتی در موزامبیک: دست کم ۹۸ نفر جان خود را از دست دادند

یک کشتی ماهیگیری در موزامبیک غرق شد و در نتیجه این حادثه دست کم ۹۸ نفر از جمله کودکان جان خود را از دست دادند. در این حادثه مفقودینی نیز وجود دارند و عملیات جستجو ادامه دارد.

مشخص شده است که به دلیل وبا، بسیاری از خانواده‌ها وحشت زده شده و خانواده‌های زیادی سوار همان کشتی شدند.

اعلام شده است که در کشتی غرق شده حدود ۱۳۰ نفر بودند که تعدادی از آنها کودک بودند. این کشتی در مسیر جزیره موزامبیک در سواحل نامپولا غرق شده‌است.

مقامات دوشنبه شب اعلام کردند که در نتیجه این حادثه ۹۸ نفر جان خود را از دست دادند. مقامات همچنین اعلام کردند که کشتی به دلیل بار سنگین غرق شده است. در میان اجساد خارج شده ۳ کودک نیز وجود دارد.

جیمی نتویی، وزیر ایالت نامپولا، گفت که بیشتر مسافران به دلیل ترس از وبا می‌خواستند از منطقه فرار کنند و این نیز به وحشت منجر شد.

 بر اساس اطلاعات رسمی، در موزامبیک که فقیرترین کشور جهان است، از اکتبر تا کنون حدود ۱۵ هزار مورد بیماری به دلیل آب آلوده به ثبت رسیده و ۳۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در موزامبیک به دلیل معادن گاز طبیعی امید زیادی در بین شهروندان وجود داشت. این معادن گاز طبیعی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در منطقه کابو دلگادو کشف شد. اما از سال ۲۰۱۷ استخراج گاز طبیعی در این منطقه به دلیل حملات گروه‌های مسلح وابسته به تبهکاران داعش متوقف شده است.

از آغاز حملات داعش تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به یک میلیون نفر مجبور به مهاجرت به مناطق مختلف شده‌اند.