هدف قرار گرفتن دو خبرنگار خبرگزاری‌های فرانسه و شبکه الجزیره توسط ارتش اسرائیل

ارتش اسرائیل دو خبرنگار خبرگزاری فرانسه و شبکه الجزیره را هدف قرار داده و هر دوی آنها را به قتل رساند.

روز یکشنبه ۷ ژانویه ارتش اسرائیل با هدف قرار دادن «مصطفی ثریا» و «حمزه الدحدوح» دو خبرنگار خبرگزاری فرانسه و شبکه الجزیره آنها را به قتل رساند.

وزارت بهداشت غزه در این رابطه اعلام نمود، اسرائیل با یک حمله هوایی مصطفی ثریا خبرنگار خبرگزاری فرانسه و حمزه الدحدوح خبرنگار شبکه الجزیره را در خاک فلسطین کشته است.

شبکه الجزیره در این رابطه اعلام نمود، حمزه الدحدوح به همراه تعدادی از همکارانش در حال ثبت اطلاعاتی در رابطه با میزان تخریب‌های ناشی از حملات هوایی شبانه اسرائیل به مناطق مسکونی در نزدیکی جاده خان یونس به رفح بودند که خودروی آنها توسط ارتش اسرائیل هدف قرار گرفته و حمزه الدحدوح در این حمله کشته شده است.

حمزه الدحدوح پسر وائل الدحدوح رئیس دفتر الجزیره در نوار غزه است که در آغاز جنگ اسرائیل و حماس، همسر و دو فرزند دیگرش را در حمله اسرائیل از دست داده بود.

آمار تعداد خبرنگاران کشته شده توسط ارتش اسرائیل روز به روز افزایش یافته و به نظر می‌رسد اسرائیل به طور هدفدار و مستقیم خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد.

در این رابطه دفتر رسانه‌ای غزه بیانیه‌ای منتشر کرده و ضمن محکوم نمودن کشتار دو خبرنگار دیگر آن را «جنایت فجیع ارتش اشغالگر اسرائیل علیه روزنامه‌نگاران» خواند و گفت «اسرائیل قصد دارد روزنامه‌نگاران را در تلاشی ناموفق برای پنهان کردن حقیقت و جلوگیری از پوشش رسانه‌ای بترساند.»

دفتر رسانه‌ای غزه در این بیانیه تعداد کارکنان رسانه‌ای کشته شده از زمان آغاز جنگ تاکنون را نزدیک به ۱۰۰ نفر اعلام کرد.