حضور نماینده کژار در میان متحصنین بلوچ مقابل منزل نخست‌وزیر انگلیس

شماری از فعالین بلوچ پاکستانی علیه فشارهای حکومت پاکستان به شهروندان بلوچ این کشور و دستگیری زنان و کودکانشان، در مقابل منزل نخست‌وزیر بریتانیا تحصن کرده‌اند. نماینده کژار در انگلیس هم به میان آنان رفت.

سرکوب و فشارهای حکومت پاکستان نسبت به بلوچ‌های این کشور افزایش یافته است که در مخالفت با این وضعیت، اعتراضات وسیعی با رهبری زنان بلوچ برگزار شد. در جریان این اعتراضات صدها زن و کودک بلوچ توسط پلیس دولت پاکستان دستگیر شدند.

در مخالفت با این فشارها و دستگیری زنان و کودکان بلوچ، شماری از فعالین بلوچ از روز چهارشنبه سوم ژانویه با شعار «ژن ژیان آزادی» اقدام به تحصن در مقابل منزل نخست‌وزیر انگلیس کرده‌اند.

این تحصن در مقابل منزل شماره ۱۰ داون ستریت در لندن درحال انجام است و تا ۷ ژانویه ادامه خواهد یافت. خواست متحصنین تشدید فشارها بر حکومت پاکستان جهت آزادی معترضین دستگیرشده است.

مهری رضایی عضو کمیته "جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان" (کژار) در بریتانیا نیز در این تحصن حضور یافت و حمایت کژار از این اقدام را اعلام نمود.

رضایی گفت: «ما به‌عنوان کژار با تمام توان از مطالبات خلق و زنان بلوچ حمایت می‌کنیم.»

وی اظهار امیدواری کرد که حکومت انگلیس به مطالبات متحصنین توجه کرده و آن را پیگیری نماید. نیز خواستار آزادی تمام دستگیرشدگان و رعایت حق آزادی بیان از جانب حکومت پاکستان شد.

در این تحصن همچنین خواهان آزادی فعالین بلوچی هستند که در چند سال اخیر زندانی شده‌اند.